Jeg har oppdaget Bookis og HeltHjem

Er det ikke noe som heter “bedre sent enn aldri”?! Det er mulig at både Bookis og leveringstjenesten HeltHjem har eksistert i mange år, men det var ikke før i helgen at jeg fant ut av disse to geniale tjenestene.


Bildet er fra Google-søk. 

Som jeg har skrevet om tidligere så er det noen perioder jeg kommer skikkelig inn i moduset “selge-ting-jeg-ikke-har-bruk-for”. Og da er det inn på Finn.no for å prøve å kvitte seg med noe man selv ikke har bruk for lenger, men som andre kanskje er interessert i å kjøpe. Nå for tiden har jeg en annonse på Finn.no der jeg selger en rekke bøker og i den forbindelse kan det bli en relativ dyr porto for kjøperen hvis boken/bøkene er tunge. Derfor er det mer økonomisk, og også enklere for meg som selger, og benytte “HeltHjem” – en enkel og kostnadseffektiv leveringstjeneste fra kun 75,- hvor man bare legger det man skal selge/levere på dørmatten eller i postkassen og så blir det fraktet til den som skal ha produktet. Ofte blir dette rimeligere enn å sende ting i posten og man slipper å bruke tid på å gå til et postkontor/post i butikk.

Bookis er et nettsted og en app hvor man kan kjøpe og selge bøker. Her scanner man enkelt og greit bare strekkoden, så kommer det automatisk opp et bilde av den aktuelle boken som du ønsker å selge. Du legger inn pris og tilstand på boken, og her kan du også bruke leveringstjenesten HeltHjem hvis det er billigst og/eller mest praktisk.

Bare så det er sagt; dette er ikke noe sponset eller betalt innlegg. Det er bare jeg som har oppdaget to smarte tjenester som kanskje kan være ukjent for flere, men som da er kjekt å vite om.

Sjekk det ut da vel! 🙂

– Silje Bjørnstad –

5 kommentarer
    1. Jeg har nettopp oppdaget Bookis selv, Helthjem kjente jeg til fra før av. Jeg har lagt ut en haug med bøker for salg, men har så langt ikke fått respons. Jeg tror at skal man få solgt noe der, kan man ikke forlange særlig for det, siden det koster noenogførti kroner i porto med Helthjem i tillegg til den prisen man selv ønsker å få for det man selger.
      I tillegg hørte jeg fra en som ønsket å handle på Bookis, at han aldri fikk respons fra den han ville kjøpe fra. Så han opplevde dette som lite seriøst. Jeg gir ikke opp enda, skal gi det noen uker til. Men om det ikke blir noe respons, så blir nok bøkene byttet eller gitt bort tenker jeg.
      Er jo litt kjekt om ikke alle bare øyner muligheten til å bli kvitt noe, men at noen også faktisk har lyst å handle 🙂
      Jeg har ikke forsøkt å selge på Finn enda, men har mange andre ting til salgs på Finn akkurat nå 🙂 Det er bra med gjenbruk, jeg holder en knapp på det 🙂

      1. Takk for kommentar, og kjipt at du ikke har like god erfaring som meg på Bookis – håper det bare er tilfeldig og at du får en god opplevelse med boksalg etter hvert. Og ja, det er ikke mange kronene jeg legger ut bøker for, men for meg blir det vinnvinn å kvitte meg med bøker jeg uansett ikke skal lese mer og som andre kan få nytte av, uavhengig om det blir solgt for 30,- eller 300,- 😀

        Krysser fingrene for deg og lykke til videre! 🙂

    2. Har akkurat samme erfaring som Eva. Lagt ut mange bøker for salg (svært billig) men ingen respons. Henvendte meg også til en selger for å kjøpe, men fikk ikke noe svar fra vedkommende

    3. Jeg forsøkte nettopp Bookis og fikk solgt tre bøker (billig) – og gikk veldig greit med Helt Hjem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg