Mager og kalorivennlig coleslaw

Hei mandag!

Jeg starter uka med 2-3 timers hjemmekontor før det bærer ut på et jobboppdrag i byen, og deretter PT-jobbings i kveld. Nå for tiden driver jeg blant annet med en artikkel for VG Vektklubb om grilltilbehør som ikke sprenger kaloribudsjettet og i helgen lagde jeg intet mindre enn 7 ulike tilbehørsretter som er superenkle og raske å lage, i tillegg til at det smaker digg og bidrar med mye næring.

Tro meg, når JEG kan få det til, så kan alle få det til. Jeg er så lite tålmodig når det gjelder matlaging, men nå har jeg faktisk blitt inspirert av mæ sjæl til å fortsette med litt lett kokkelering i hverdagen. Jeg er nemlig en person som fint kan leve på polarbrød og lompepizza 7 dager i uken, men mye av det skyldes jo også at jeg ofte er hjemme sent på kvelden, og da har jeg ikke ork eller lyst til å begynne å finne frem en hel haug med ingredienser og styre og ordne.

Derfor gleder jeg meg til å vise dere alle oppskriftene og bildene av deilig grilltilbehør, men enn så lenge må det holde med en liten sneak peak og oppskriften til mager coleslaw.

For mange er coleslaw et fast tilbehør til hamburgere og lignende grillmat. Coleslaw er som regel basert på majones og creme fraiche. I denne varianten brukes det mager kesam og lettmajones, noe som vil gi et magrere resulatet uten at det går utover smaken!

3 porsjoner
2 små gulrøtter
1/3 hodekål
1-2 ss sennep
200 gram mager kesam
2 ss lettere majones
Saften fra ½ sitron
1-2 ss sukrin eller annen søtning.

Skjær opp hodekål i strimler og riv gulrot på et rivjern. Bland sammen kesam og majones. Vend inn grønnsakene og tilsett sitronsaft. Smak deg frem med sennep og litt søtning.

Hele oppskriften inneholder 407 kcal
Per porsjon: 136 kcal

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg