Matprat: dette er min favoritt…

…når det gjelder:

FRUKT: Pære.

DRIKKE: Åh, her kan det variere veldig. Men Fun Light Fruktfest eller Pepsi Max er alltid en sikker vinner.

GRØNNSAK: Rå grønnsak; paprika. Kokt eller stekt grønnsak; søtpotet (men spiser det så altfor sjeldent fordi jeg føler det “tar så lang tid å tilberede”. Så derfor blir det mer av fryste grønnsaker som bare kan slenges i en kjele og koke et par minutter.

DESSERT: Sjokolademousse – sånn ordentlig laget med kremfløte og kokesjokolade.

KAKE: Pavlova.

BAKEVERK: Skolebolle og kanelbolle, MEN disse må være skikkelig ferske og ordentlig lagd med vanlig sukker, hvetemel og godt med fyll. Heia karbs! 😉

MIDDAG: Pizza.

YOGHURT: Yoplait Double 0 Vanilje og Yoplait Double 0 Mango.

SKYR: Skyr kokos & ananas (limited edition nå i sommer!)

PÅLEGG: Gulost.

KOKT ELLER STEKT EGG: Ja takk, begge deler. Og sier ikke nei takk til eggerøre heller.

SYLTETØY: Jordbær.

BÆR: Norske jordbær.

SØTPOTET ELLER VANLIG POTET: Søtpotet.

GUL, GRØNN ELLER RØD PAPRIKA: Rød.

GUL, GRØNN ELLER RØDT EPLE: Gult.

FAVORITT-TOPPING PÅ PIZZA: Rød tomatsaus, karbonadedeig, gjerne skinke, ananas, rødløk. Og oregano på toppen!

ISKREM: Ben & Jerry`s Cookie Dough.

SJOKOLADE: fra pose blir det Bamsemums. Snakker vi om sjokoladebar blir det Troika.

SMÅGODT: Her kan jeg ramse opp i all evighet, men hvis jeg skal plukke ut tre ting: Rosa puter, Sjokoladebanan (fra Minde) og krokodiller (de oransje!)

POTETGULL: Er jeg ikke så glad i, så det spiser jeg så godt som aldri. Jeg er en søtmums og klarer meg fint uten salte, krydrede greier. Men hvis jeg må velge så blir det Baconcrisp – slik man får på kino. Eller Sombreros!

ØL ELLER VIN: Jeg drikker ikke alkohol, men hvis jeg må velge her så blir det en søt musserende vin/champagne.

GRILLMAT: Hamburger (ordentlig biffburger) eller grillspyd med biffstrimler og grønnsaker.

MELK: Jeg synes det er godt med både vanlig melk (lettmelk) og soyamelk, men det blir mest vanlig melk da jeg bruker dette mest i kaffen. Men jeg synes også soyamelk er digg med for eksempel müsli og frokostblanding.

RØD ELLER HVIT FISK: Hvit.

TACOLEFSE ELLER TACOSKJELL: Lefse.

INDISK, THAI ELLER KINESISK: Ja takk! Yum!

SJØMAT: Er fiskeboller sjømat?! Hahaha! Jeg er veldig dårlig på å spise fisk og annet fra havet, men jeg har skjerpet meg og spiser noe fiskebasert til middag 1-2 ganger i uken, noe som er mye for meg som har spist typ 1 fiskemiddag i halvåret tidligere… (ja, jeg skjemmes).

VARM DRIKKE: Kaffe med litt melk. Og te med fruktsmak, gjerne apple & cinnamon eller forest fruits.

BRØDSKIVE ELLER KNEKKEBRØD: Brød. Havrebrød fra Bakehuset som man kjøper på Kiwi eller Meny.

 

Sånn, det var litt egoistisk matprat på bloggen – just for fun 😀

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg