Nå sier jeg det høyt…

…og det er egentlig mest for min egen del fordi det gir meg ekstra motivasjon. Jeg har store planer om å delta i NM i Power som da består av 2 øvelser: pullups og dips, der det er om å gjøre å klare så mange repetisjoner som mulig på ett forsøk. Jeg er veldig glad i de to øvelsene og har også konkurrert i “maks repetisjoner i pullups og dips” da jeg var med i athletic fitness for noen år tilbake (de to styrkeøvelsene var jo hovedgrunnen for at jeg ville prøve meg), men denne gangen er det ingen bedømming av fysikk – noe som passer meg meget bra da det helt klart er styrke og prestasjon som driver meg.

Foto: @klasbu

Grunnen til at jeg skriver om disse konkurranseplanene her på bloggen er for å kickstarte min egen motivasjon – når jeg sier noe høyt, så gir det meg en følelse av at “nå har jeg sagt det høyt, så da må jeg jo bare gjennomføre”, noe som bidrar til en skikkelig motivasjonsboost.

Konkurransen er i juni og det er absolutt på tide å begynne konkurranseoppkjøring med fokus på å nettopp bli mer utholdende i de to kroppsvektøvelsene. Jeg har en bedre grunnstyrke nå enn sist jeg konkurrerte (noe som snart er 4 år siden!!! Hvor blir tiden av?!), i tillegg til at jeg er en seig jævel og konkurranseinstinktet er det ingen fare med. Jeg føler selv at jeg har et godt utgangspunkt i skrivende stund og de neste månedene skal jeg også prøve å droppe noen kilo fordi “en lettere kropp = lettere å utføre flere reps” for å si det enkelt. Men jeg er en matglad person og når det ikke er noe krav om å “deffe seg i form”, så blir liksom lysten og motivasjonen til å drive å være veldig streng på kostholdet så som så, hehe. Jeg får se hva jeg får til. Jeg gidder i alle fall ikke å gå rundt energiløs og sulten bare for å bli bittelitt lettere.

Uansett, nå har jeg sagt det høyt og jeg blir gira bare på tanken på å konkurrere igjen! Da er det bare å unngå skader eller sykdom, holde fokuset oppe på målet og gjøre det beste man kan.

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg