Når man ikke vet hva man skal gjøre…

…på trening, så er det veldig greit å jobbe på et treningssenter med en haug med PT-kollegaer 😉 Tro meg, selv om man jobber med trening og også har et treningsstudio som arbeidsplass, så er det virkelig ikke slik at man alltid er supergira på å trene selv eller “orker å tenke sjæl” når det gjelder økter og øvelser. Så i går spurte kollega Lasse og Morgan om jeg ikke ville kjøre en PT-duotime med gutta boys der fokuset skulle være overkroppstrening. Og gjett om jeg koste meg a!

Mannfolka fikk blant annet kjørt seg med pullups, renegade row, eksplosive pushups, smale pushups, dropp-sett i benkpress, sittende roing, militærpress, sidehev, biceps curl og triceps press. Selv har jeg treningsopplegg fra Morgan denne uken, mest for gøy egentlig. For jeg spurte bare om hvordan han ville ha satt opp en treningsuke for meg hvis han kunne bestemme absolutt alt, og jeg fikk svar for å si det sånn.

Så langt har jeg kjørt følgende økter:
Økt 1 – styrke
70 pullups (delt opp som jeg vil)
70 gående utfall med 20 kg ekstra (delt opp som jeg vil)
70 dips (delt opp som jeg vil)
70 sekunder håndstående (delt opp som jeg vil)

Økt 2 – Spenst og kjerne
3×8 box jumps
3×8 supermann i slynger
3×8 spensthopp fremover
3×8 situps på bosuball
2×4+4 hoppe fremover på ett bein (altså, hinke)
3×30+30 russian twist – kroppsvekt
3×6-8 fallhopp

I dag skal jeg kjøre økt 3 som består av følgende:
1,5 km jogging
1,5 km roing på romaskin
1 km staking på stakeapparat

Så er jeg spent på hvordan resten av treningsuken ser ut. Uansett så er det veldig gøy og motiverende å utfordre seg med øvelser jeg sjeldent gjør til vanlig, og ikke minst er det jo bare superdeilig å “få programmet klart”. Også PT-er trenger sine egne PT-er vettu 😉

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg