Naturmedisin som funker

Nei, jeg snakker ikke om “revolusjonerende kosttilskudd av naturlige ingredienser” som påstås å ha effekter som skal gi deg både mer energi, bedre immunforsvar og en bedre helse…

Jeg snakker om å være ute i naturen hvor man får frisk luft i ansiktet, beveger på kroppen og nyter naturlandskap som består av grønne trær, sildrende elver, tjern med speilblanke vann, fugler som kvitrer og skogsstier som gir deg følelsen av å vandre rundt i eventyrland. Dette er i alle fall med på å gi meg og min kropp påfyll av overskudd og energi! Jeg blir i bedre humør, sover bedre om nettene,  har bedre konsentrasjon når jeg skal jobbe, og gir meg rett og slett skikkelig ro. Så jeg velger å nyte naturen slik som den er – gratis er det også 😉

I går var jeg på 1,5 times tur i Vardåsen-området sammen med ei venninne og i dag har jeg vært på fisketur i båt med en kompis. Skogen og områdene vi var i kunne ha vært hjemme på Finnskogen.

Jeg storkoste meg sånn. I tillegg er jeg jo helt gæren etter å fiske, og det er vel en av de få tingene som virkelig får meg til å slappe av og glemme alt av jobboppgaver og annet stress som surrer rundt i hodet. Så for meg har denne helgen har vært heeeeelt nydelig og jeg er superklar for en ny uke!

 

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar
    1. Jeg forstår godt din skepsis til naturmidler som lover både det ene og det andre, og det er ingen tvil om at fysisk aktivitet er den beste medisin. Trening er for eksempel svært viktig for å holde det endocannabinoide systemet ved like.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg