Nyt julen – uten å ha dårlig samvittighet

Hei folkens!
DA er det faktisk juleferie på denne frøkna her – og hellandussen så klar jeg er for å reise hjem til mamma og pappa, og storebror, bestemor og onkel, og vovsene selvfølgelig!

Det blir noen dager bloggfri også nå fremover. Som det så fint kan sies: jeg logger av jobbmodus for å logge på livet – noe som for meg betyr at jeg vil være 100 prosent tilstede der jeg er uten å måtte være avhengig av en mac eller telefon å stirre på.

Planen er å reise hjem fra 22.-26.desember, og så blir det noen dager med jobbings igjen 27. og 28.desember.

Men tilbake til overskriften; jeg har laget årets siste podcast-episode med tips til hvordan du kan nyte en jul med lave skuldre, masse deilig julemat og litt andre treningsvaner uten at du skal måtte bekymre deg for dårlig samvittighet eller tenke at det er “alt eller ingenting” som gjelder.

Jeg understreker at tipsene er til den generelle mannen og kvinnen i gata som liker å ha et aktivt liv og spise sunt og variert til vanlig. Opplever du å ha noe som kan ligne en spiseforret atferd, ha et anstrengt forhold til kropp og trening eller lignende så anbefales det at du søker profesjonell hjelp hos helsepersonell – å ta kontakt med fastlege eller ROS (Rådgivning om spiseforstyrrelser) kan dermed være et sted å starte.

Nyt julen folkens – det er nå du skal kose deg med kvalitetstid sammen med de du er glad i og samle ny energi og giv til det nye året som venter.

GOD JUL!

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg