Overkroppsøkt: 10 øvelser – 500 reps

Hei tirsdag!

Noen dager er mer hektiske enn andre og da hjelper det veldig for meg å skrive ned hva jeg skal gjøre, gå inn i treningsmodus og bare gjør det som står på arket. En slik økt hadde jeg forrige uke da jeg hadde en time fri mellom to PT-timer hvor jeg skal rekke å trene, spise, dusje og skifte. Overkroppstrening var det jeg hadde lyst til å gjøre og overkroppstrening ble det! Jeg skrev ned 10 ulike øvelser som jeg skulle gjennomføre 50 reps av hver – jeg delte det opp repetisjonene som jeg ville og hadde ikke så altfor tung belastning på øvelsene slik at jeg bare skulle rekke å komme igjennom.

Dette var det jeg gjorde:
50 dips
50 reps chins (utfør med strikk eller gjør roing i ringer som alternativ)
50 reps pushups
50 reps crunch i slynge
50 reps push press med stang
50 reps nedtrekk med bredt grep
50 reps handstand pushups
50 reps T-bar row
50 reps russian twist
50 reps burpees

En klassisk “ikke-tenke-bare-gjøre-økt” der altså 🙂 For all del; jeg brukte godt over en halvtime på å bli ferdig med denne økten, og i øvelser som T-bar-row og nedtrekk gjorde jeg droppsett slik at jeg skulle bli fortere ferdig. Det vil si at jeg for eksempel tok 10 reps på en vekt, droppet vektene og tok 10 nye reps umiddelbart og slik fortsatte jeg til jeg hadde gjort 50 reps totalt, og dermed var ferdig med øvelsen.

God trening!

– Silje Bjørnstad –

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg