Overload

Det er nok ordet som best beskriver hvordan jeg har det akkurat nå. I skrivende stund er klokka 01:00 på natta og jeg har nettopp kommet hjem fra 1 ukes jobbtur (FAM-trip som det heter) i USA. Programmet har vært såpass tettpakka som jeg hadde fått beskjed om at det skulle være og kroppen min merker veldig godt at man har vært “PÅ” mer eller mindre konstant de siste dagene. Jeg er helt “forvirra” når det gjelder tid og sted, jeg har ørtentusen flue- og myggstikk som klør som pokker (var visst sesong for disse insektene i Sanibel, Florida nå), og jeg har klart å blitt superforkjøla på grunn av de ekstreme temperaturforandringene med meget varme temperaturer og høy luftfuktighet utendørs kombinert med relativt isklade rom innendørs. MEN for all del; turen har gått knirkefritt og jeg har sett og opplevd så utrolig masse på så kort tid at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang.

Jeg har reist sammen med en gruppe med totalt 9 andre + 1 reiseleder og vi har vært folk fra både Norge, Sverige, Danmark og Island. Turen begynte med business class med Iceland Air og for å si det sånn; det blir aldri det samme å kjøre økonomiklasse igjen når man vet hvor sykt digg det er med business class. Her var det stoler man kunne stretche helt ut til liggende posisjon, innebygd stolmassasje, en egen meny man alltid kunne bestille gratis mat, drikke og snacks ifra og generelt bare veldig bra flykomfort. Nå kan jeg i alle fall krysse av “kjøre business class” fra min bucket list.

Ellers så har vi vært 3 netter i Kissimmee i Orlando før vi tok turen videre sørover i Florida til Sanibel og Fort Myers hvor vi var resten av oppholdet. Vi har blant annet opplevd å ha VIP-pass med egen tourguide i Universal Studios (som anbefales på det sterkeste. Her slipper du fremst i køen på alle attraksjoner (noe som bidrar til at du sparer MASSE tid og dermed rekker flere aktiviterer), du blir vist rundt på områder ingen andre kommer inn på og får masse morsomme fun facts og historie fra guiden underveis. Vi har vært i Old Town i Kissimmee hvor vi blant annet ble med i “car cruise show”, shoppa på Outlet Malls, besøkt Wild Florida hvor vi har kjørt airboat, sett ville alligatorer og en hel del andre dyr, vært på sykkeltur i Celebration, padlet kajakk ute i den ville Florida-naturen med delfiner og fisker hoppendes rundt oss, vært på cruise til Cabbage Key hvor vi i løpet av turen så blant annet kjempe-skilpadder og delfiner, nytt synet av både soloppgang og solnedgangen i Sanibel, besøkt Edison & Ford Museum i Fort Myers, samt leid bil og kjørt rundt hit og dit på egen hånd.

Vi har også besøkt og (selvfølgelig) spist MASSE god mat på ulike restauranter og besøkt 6 ulike typer hotell for “hotel inspection” som jo er en viktig del av en slik tur hvor man jobber med turisme og reiser. Jeg var jo med for å sjekke ut hoteller for en eventuell treningsreise til USA i løpet av 2020, og det er absolutt flere muligheter her! 😀

 

 

Så ja, jeg kommer hjem med en hel haug av opplevelser og minner jeg aldri ville fått ellers, og jeg føler meg så ekstremt takknemlig og heldig. Men det var veldig deilig å sette seg på flyet hjem igjen også, og de neste dagene må jeg bare få samle meg litt både mentalt og fysisk. Ikke bare på grunn av jetlag, men også fordi kropp og hodet rett og slett ikke har hatt tid til å få hvilt godt nok underveis, noe som jeg kjenner veldig på nå når jeg er hjemme igjen. Så de neste dagene blir det fokus på egentid, nok søvn og fysisk aktivitet, og å komme tilbake inn i gode mat- og treningsrutiner som jeg er så glad i. Det er utrolig hvor mye man setter pris på å bare kunne knaske en gulrot og å spise normale porsjoner igjen etter 1 uke i USA 😉

Så ja, for å wrap it up: borte bra, hjemme best!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg