Perfekt bilstopp-tur i Midt-Norge: Oftenåsen i Steinkjer

Det har vært en lengre stille-periode her på bloggen (igjen…), men det betyr ikke at det er så stille på andre kanter (følg meg på instagram for hyppigere oppdateringer: @silje_bjornstad) og siden sist har jeg blant annet hatt Nordland som jobblokasjon (noen fordeler må man nyte når man kan ha “bærbart hjemmekontor”) der jeg blant annet har vært på jobboppdrag i Bodø og fikk kjøre RIB-båt og kost meg glugg med toppturer i herlig landskap toppturer.

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

I tillegg ble det et par turer på veien opp mot nord også (jepp, kjørte egen bil jeg) og da ble det blant annet et stopp på Oftenåsen i Steinkjer – en perfekt og meget familievennlig tur hvor du ender opp på et utsiktspunkt med en gigantisk hagestol. (Digresjon: det ble et par netter på hotell også og hellandussen så fantastisk det var å spise hotellfrokostbuffet!!!).

Uansett; et stopp på Oftenåsen i Steinkjer er helt ypperlig hvis du er på veien og skal til eller kommer fra nord! Det kan jo fort bli mange timer i bil når man kjører i disse områdene her og en liten luftetur gjør godt for både store og små. Oftenåsen kan nås fra flere kanter, og det er enkelt å finne frem til parkeringsplassen. På toppen er det visstnok en fantastisk utsikt over Steinkjer by (det var så klart tåke da jeg var der) og i tillegg kan du gå “Trollstien” som byr på mange kjente og kjære eventyrpersoner, dyr, tegneseriefigurer og troll. Jeg storkoste meg oppover stien hvor man blant annet passerer Ole Brum, Fantorangen, De tre bukkene Bruse, revenka, Nøtteliten, Mikkel Rev etc.

Dette vil jeg tippe er en supertur for de minste i tillegg til at alle får beveget litt på bil-kroppen og får frisk luft. Turen tar 1-2 timer (avhengig av tempo så klart) og mer info finner du HER. 

Her er også er par bilder fra utsiktspunktet uten tåke fra UT.no og Visitinnherred.com (copyright):

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg