Sommerferieplaner 2021

Ahhh, jeg tror jeg er halveis inne i feriemodus allerede med de nydelige junidagene som har vært på Østlandet den siste tiden. Jeg elsker at jeg kan jogge i skogen i sportstopp og shorts, for så å slenge meg ut i et skogstjern for å avkjøle meg på turen hjem. Jeg elsker at jeg kan ta med fiskestanga til et vann og bare sitte i timesvis med solnedgangen i horisonten. Jeg elsker at jeg kan reise på hytta og rusle rundt i fjellheimen. Og jeg elsker at man kan være ute uten å måtte dra på seg 15 lag med klær, 4 par sokker og vinterstøvler på beina.

Og nettopp dette håper jeg å gjøre masse av i årets sommerferie også. Det vil naturligvis avhenge litt av værforhold med tanke på hvor jeg drar og hva slags steder jeg besøker, men grovplanen er uansett NORGESFERIE som utgjør en kombinasjon av å nyte livet hjemme på Finnskogen, besøke nye topper og leke friluftscamper med fiskestang, hengekøye og kveldsmat/frokost lagd på bål. Sånn veldig enkelt oppsummert i alle fall.

Litt mer detaljert blir det mest sannsynlig 1 ukes road trip sammen med ei venninne som jeg også reiste sammen med i fjor hvor jeg fikk leke turguide. Og jeg har fått lov til å leke turguide i år også og det eneste ønsket jeg har fått inn så langt er “Rampestreken i Åndalsnes” (jeg har vært der før, men går gjerne hele Romsdalseggen en gang til fordi det var en helt magisk fin tur), og så planlegges turen utifra at vi i alle fall skal mot Møre og Romsdal. Derfra ser vi an vær og vind med tanke på reiserute. Jeg har i alle fall null problem med å finne fristende områder og turer å svippe innom på veien uansett hvilken vei vi kjører 😀

Jeg er frista til å stikke innom for eksempel Lillehammer for å huske litt her:

(COPYRIGHT: lillehammerit.no)

Galdhøpiggen står fortsatt på lista over topper jeg ikke har vært på, men som jeg vil på bare fordi det er Norges høyeste fjell :p Kjører man gjennom Beitostølen og Jotunheimen er det jo bare å velge og vrake blant turer og topper, og i ulike nasjonalparker er det jo flust av turmuligheter etc. Altså, summasummarum; det blir ikke noe problem å fylle dagene med flotte naturopplevelser og aktiviteter. Men er det noen som har noen gode supertips til turer og/eller steder man bør sjekke ut så sier jeg JA TAKK til det.

Etter den ene road-trip-uken blir det nok et par ferieuker med annet selskap og så skal jeg kose masse med vovsene (Perle som er fotomodell her).

Uansett; JULI = SOMMERFERIE. Og jeg er klar.

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg