Status

Wow, da har det gått over 1 uke siden forrige blogginnlegg, men intet nytt å rapportere om! Det går i hverdagsliv med jobb, trening, sosialisering og ikke minst det å faktisk være tilstede der man er fremfor å stikke blikket ned i en skjerm 24/7. Jeg sitter nok på laptop og mobil i forbindelse med jobb fra før av, og det er jo heller ikke der “livet skjer”. Derfor blir det noen lengre bloggpauser innimellom, men jeg setter så enorm stor pris på trofaste lesere, både bekjente og ukjente, og for min del er bloggen også en fin plattform til å oppdatere nettopp folk man ikke ser eller snakker med så ofte. I tillegg så er jo denne bloggen til for å kunne inspirere innen temaene fysisk aktivitet (være seg treningsøkter, stretching, toppturer eller annet), kosthold eller artikler jeg har skrevet som kan være hensiktsmessig å dele her.

I de siste ukene har jeg heller bare ikke hatt lysten til å henge for mye på sosiale medier fordi jeg synes helt ærlig at mange plattformer (både instagram, facebook og snap) bare har blitt en enorm svær reklameplakat hvor folk jeg har fulgt i mange år, (som har vært en deilig hverdagsinspirasjon og kombo av viktige buskap og underholdning), for meg nå har mål om å promotere produkter og skape salg “basert på egne erfaringer og anbefalinger”. Så ja, jeg bare orker ikke instastorys og snapchat-bilder der 90 prosent av innleggene handler om å nettopp “swipe up” for å lese mer om en vare eller for å få 10 prosent på et produkt jeg likevel klarer meg fint uten. Og i den forbindelse må jeg jo minne meg selv om å ta en ny runde med “unfollow-knappen”. Jeg vil samtidig understreke at jeg har full respekt og forståelse for at mange faktisk lever av nettopp sosiale medier, reklame og sponsede innlegg, men du og jeg kan også ta et aktivt valg om å ikke følge de som har dette som jobb uten at det trenger å være noe personlig hvis man merker at det har en mer negativ påvirkning enn positiv. Just saying 😀

Uansett, her er en liten bildekollasj fra hva jeg har holdt på med den siste uken:

https://www.instagram.com/p/CF1cGOQAJ3W/

I helgen var jeg på besøk hos mamma, pappa, Lexie og Perle. Det ble en deilig luftetur med vovsene på fredag før vi hele gjengen reiste sammen opp til hytta i Trysil.

Nytt Shape Up er ute i butikk og jeg har bidratt med 3 artikler i denne utgaven:

Så har det blitt noen hjemmetreningsøkter på stuegulvet hvor jeg har tatt i bruk “det man har tilgjengelig” – enkelt og effektivt!

Og med det ønsker jeg deg en sporty uke! Gjør noe positivt for deg selv og bruk de energikildene du vet gir deg positivt påfyll. Selv kan jeg anbefale å bare tusle ut en tur, kjenne på den friske høstlufta og nyte synet av de flotte høstfargene som vi har nå. Det er så deilig når du først kommer deg ut, så ikke begynn å gruble over “skal, skal ikke” – bare gjør det og den tyngste jobben er gjort med en gang du har gått ut døra. Sett på deg hodetelefoner og lytt til sanger du vet kvikker deg opp eller hør på en podcast-episode du har tenkt på lenge. Du fortjener denne lille me-time-pausen så inderlig – det er så lite innsats som skal til for at du skal få så mye positivt tilbake!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg