Topptur i nabolaget: Bjønnåsen og Ramstadslottet

Nå for tiden er det ordentlig sommerstemning her på Østlandet og det er bare så utrolig deilig å være utendørs! Jeg elsker å være ute i naturen og utforske nye steder, utsiktspunkter og skogsstier og i går tok jeg turen til Marikollen i Rælingen med mål om å komme meg opp på Bjønnåsen og Ramstadslottet. Bjønnåsen er nest høyeste punkt i Østmarka (396 moh) og Ramstadslottet (394 moh) er Østmarkas tredje høyeste punkt.

Ruta ble på cirka 9 km og jeg gikk Marikollen – Bjønnåsen – Ramstadslottet – Marikollen. En skikkelig fin tur som virkelig kan anbefales. Personlig likte jeg Bjønnåsen-toppen best, det var liksom mer å se herfra, og dette er også den korteste turen fra Marikollen.

Totalt brukte jeg cirka 2,5 time på turen, inkludert “fotoshoots” og 40 minutter med “gå-seg-vill-modus” hvor jeg gikk helt motsatt vei enn det jeg skulle, men jeg kom meg på riktig sti til slutt 😉 Uansett var hele turen helt topp og det var som å gå rundt i et eventyrlandskap 😀

Ellers så har jeg 1 jobbedag til på STERK før jeg tar ferie og årets sommerferieplaner er så langt veldig åpne. Det jeg vet er at jeg blir i Norge og at jeg skal en tur hjem, en tur på hytta og forhåpentligvis gå noen flotte toppturer her og der. Jeg ser an hvordan været blir og tar det derfra 🙂

Nyt sommerdagene!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg