Treningsøkt med kettlebell eller manual

God fredag!

Salget av hjemmetreningsutstyr har gått til værs de siste ukene og noe av det som er populært er kettlebells. Selv er jeg av den typen som tenker at jeg får mye gjort med kroppsvektøvelser og eventuelle kreative vektløsninger som for eksempel å putte bøker i en ryggsekk eller bag, men jeg har også én kettlebell på 12 kg som jeg har fått fra Klubben.no en gang i tiden og den er jo selvfølgelig innmari praktisk når jeg vil trene styrkeøvelser med vekt.

Mange har gitt meg tilbakemeldinger på å dele flere tips og økter med nettopp kettlebell, og her er den nyeste økta jeg gjorde tidligere i uken:

 

View this post on Instagram

🔔😏Har fått en del ønsker om å dele flere kettlebelløkter – så here you go: Fullkroppsstyrkeøkt med kettlebell (eller manual). Juster antall repetisjoner opp eller ned utifra hva slags vekt du har tilgjengelig👇 A1) 3×20 hipthrust A2) 3×10+10 enarms renegade row mot forhøyning B1) 3×10+10 enarms thrusters B2) 3×12 fremoverlent høy roing C1) 3×10 ground-to-overhead C2) 3×8 singel situp+singel russian twist D1) 3×10+10 skrå utfall bakover D2) 3×10 sittende skulderpress (strekk ut beina og fokuser på å stramme kjernen for å holde overkroppen rett) E1) 3×12+12 ettbens markløft E2) 3×12+12 enarms brystpress #hjemmetrening #kettlebell #fullbodyworkout #treningsglede #personligtrener #shapeupnorge #vgvektklubb

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

Som jeg skriver i innlegget: Juster antall repetisjoner opp eller ned utifra hva slags vekt du har tilgjengelig. Enjoy!

 

Og hvis du ønsker er det bare å legge til den klassiske kettlbell-øvelsen KETTLEBELL SWING i økta 😀 For eksempel 3 sett x 10-15 reps eller mer avhengig av hvor tung kula du skal svinge på er.

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg