Treningsstatus: Oppkjøring til NM

8.august arrangeres NM i pullups og dips og etter en lang runde i tenkeboksen har jeg nå meldt meg på. Bare påmeldingen i seg selv gir en ekstra motivasjonsboost og treningen min nå for tiden består, ikke overraskende nok, av nettopp mye pullups og dips. I konkurransen skal man utføre maks antall godkjente repetisjoner på ett sett – mer detaljert betyr det markert stopp mellom hver repetisjon, ikke noe kipping med kroppen og i pullups skal haka være over stangen i toppen, mens i dips skal man ha minst 90 grader i albueleddet i bunn.

De som kjenner meg vet at jeg mildt sagt har et skikkelig konkurranseinstinkt, og når jeg først bestemmer meg for noe så skal jeg gjøre det skikkelig. Per dags dato betyr det at jeg er i skikkelig konkurranse-oppkjørings-modus både når det gjelder trening og med kostholdet. Jeg følger ikke noe strengt opplegg med hverken treningsøkter eller på matfronten, men kort oppsummert blir det fokus på mye utholdenhet og volum på treningen for å kunne klare å presse ut flere repetisjoner samtidig som at jeg ikke skal øke kroppsvekten i løpet av de neste ukene da en tyngre kropp også blir tyngre å jobbe med i kroppsvektøvelser som pullups og dips. Jeg styrer alt sjæl og lytter til kroppen når det gjelder hva jeg gjør på de ulike øktene, samt at jeg er blitt noe mer bevisst på hva jeg spiser bare for å unngå unødvendig vektoppgang. Dropper jeg 1-3 kilo så vet jeg at jeg kan klare noen ekstra repetisjoner og det i seg selv er motivasjon nok til å stå over den Ben & Jerry isboksen de neste helgene 😉 (Is kan jeg jo spise når konkurransen er over).

Jeg vet det er mange råbeist av noen sterke damer som har meldt seg på, samtidig som jeg også vet at jeg har et relativt ok utgangspunkt, så her gjelder det å holde fokus og motivasjonen oppe frem til målstreken. Hva slags mål jeg har for konkurransen holder jeg for meg selv, men jeg kan si så mye at jeg er såpass enkel at når jeg er ordentlig motivert for noe, så gjør jeg det 100 prosent.

Jeg føler i alle fall at jeg er i rute og her om dagen tok jeg ny pers i dips også med 50 repetisjoner på ett sett. Så med det som dagens status sier jeg meg fornøyd – så får vi se hva som blir resultatet i NM;)

 

Wish me luck.

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg