Turtips i høst-Trysil

God tirsdag og for et herlig høstvær vi har for tiden. Til tross for litt kjøligere temperaturer er det likevel nydelig høstsol og perfekte turforhold i mine øyne med ordentlig frisk luft i ansiktet og de fantastiske høstfargene er helt klart godt på vei. DET gir energipåfyll og godt humør i hverdagen og påfyll fikk jeg også i helgen da jeg (endelig) fikk tatt meg en tur til hytta i Trysil. Her har fjellet tatt på seg høstdrakten og omgivelsene rundt hytta gir meg en følelse av å vandre rundt i eventyrland.

I nærheten av hytta er det flere småtopper man kan besøke og en av toppturene som er skiltet er “Kampflåhøgda”. Ifølge ut.no er dette Trysils nest høyeste fjelltopp med 1206 moh.

På denne turen går man i nydelig terreng og man har faktisk utsikt helt til de massive Sølen-fjellene i Rendalen. Turen er ikke krevende og det er godt merket sti. På veien går du innom vannet “Vesle-Elttjønna” og jeg har selv sett reinsdyr når jeg har gått opp til Kampflåhøgda. Denne lille fjelltoppen ligger i Trysil-Knuts fjellverden og hvis du besøker Kampflåhøgda som en dagstur så vil jeg også anbefale å stoppe innom “Skardbekkstupet” – du kjører forbi her på samme vei. Her er det godt skiltet fra parkeringsstoppet og stien tar deg med opp til en nydelig foss i en superfint landskap (og ja, du går rundt i en eventyrskog her også). Turen er ikke lang eller krevende – les mer her. Her kan du få deg en naturlig utendørs dusj, gå bak fossen eller bare nyte synet av det fossende vannet på avstand.

Jeg hadde i alle fall en superfin hyttehelg med famile og vovs, og skjønte fort at i år blir jeg nok pent nødt til å ta meg en liten mini-høstferie i løpet av oktober måned med mer høst- og hyttekos i Trysil.

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg