Utendørs fullkroppsøkt med 5 kroppsvektøvelser

Hola! Jeg er tilbake fra Mallorca og jeg den uka med sol, varme, søvn, buffetmat og masse treningsglede har helt klart gitt meg masse overskudd og ekstra energi. I dag våknet jeg halv åtte og spratt opp av senga for å ta en joggetur før frokost. Altså, DET skjer virkelig ikke hver dag for å si det sånn. For det første så er jeg glad i å sove om morgenen, og for det andre så er jeg skikkelig frokostmenneske som gjerne må ha noe mat i magen før jeg gjør noe som helst annet for å kunne fungere. Men neida, i dag var hodet og kropp innstilt på å bare komme seg ut før hjemmekontorjobbings, så det ble en halvtimes rolig joggetur i nydelig vårvær pluss litt spontan styrke med kroppsvektøvelser på en lekeplass jeg passerte på veien.

For en fantastisk herlig start på dagen og jeg er bare superheldig som har muligheten til å gjøre sånt på hverdager.

Økten bestod av 5 ulike kroppsvektøvelser som til sammen utgjør en såkalt fullkroppsøkt hvor man aktiverer de største muskelgruppene i kroppen.

A) 3×10 chins. Du trener hovedsakelig rygg og biceps. Utfør liggende roing til klatrestativ/benk eller lignende for en enklere variant.


B) 3×12+12 bulgarske splittknebøy. Du trener hovedsakelig lår og rumpe.

C) 3×10 pushups. Du trener hovedsakelig bryst, triceps, fremside skulder og kjerne. Utføres med hendene på en forhøyning for en enklere variant.


D) 3×12+12 ettbens hipthrust. Du trener hovedsakelig lår og rumpe. Utføres på begge bein for en enklere variant.


E) 3×15 dips. Du trener hovedsakelig bryst, skulder og triceps. Utføres med bøyde knær for en enklere variant.

Dette tar maks 20-30 minutter å gjennomføre og vil garantert gi deg en god følelse. D-vitamin fra sola og frisk luft får du med på kjøpet 😀  Å bevege på kroppen gjør i alle fall at jeg blir mer skjerpa og konsentrert når jeg nå skal sitte med hjemmekontor og laptop de neste timene.

Ha en fantastisk torsdag!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg