Middags-tips

Vil gjerne dele min superdeilige og enkle oppskrift som var dagens middag bestående av:
ca en halv brokkoli
50 gram kokt skinke (Del opp som du vil, strimler, firkanter eller lignende)
FERSK mozzarellaost (Jeg bruker én hel pakke til meg selv fordi jeg elsker mozzarellaost, ca. 125 gram!!) :-O
Paprika (Rød, grønn eller gul etter hva man liker, i fine strimler)
Eventuelt krydder og ketchup
Eventuelt litt matfløte
Kutt opp brokkolien i mindre stilker/biter og kok i 1-2 minutter. Legg så de kokte brokkolibitene i en ildfast form og fordel kokt skinke og paprika oppå brokkolibitene.
Skjær opp mozarella og legg på toppen. Ha eventuelt på krydder og ketchup. Alt skal bare gratineres i ovn til mozzarellaosten er herlig smeltet, ca 10-12 minutter ved 225 grader midt i ovnen. Husk å bare sjekke ofte slik at du får den som du liker og at osten ikke blir svidd.
 
You need a lot of good mozzarellacheeeese. 

Jeg bruker å bære dæsje med litt av hvert og i dag ble det litt hvitløkssalt, litt oregano og litt løkpulver.

Klar for ovnen! (Synes man det virker for tørt kan man bare tilsette litt fløte, men mozzarellaosten gir også fra seg væske så jeg bruker aldri det for da blir det bare en rar og ekkel saus med mozarellaostvæske og fløte)

FINITO! Min ble dessverre bittelittegrann for mye stekt i dag, men det smakte ganske digg for det. 😀

Ellers i dag:

Jobb
Skiskyting på TV. Fellesstart menn, og Ole Einar Bjørndalen vant! 🙂
Trening m/badstue og solarium 
Og mer jobb senere i kveld. Men nu er det middag, sofa og TV. 😀
– Silje Bjørnstad – 
3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg