Ja, vi elsker Sjømannskirken.

Jeg og Ane har sagt at vi vil være “konfirmant-assistenter” og hjelpe til når Sjømannskirken her på Costa del Sol skal ta med konfirmantene på tur! 😀 Da får jo vi oppleve og se litt også.

Så i ettermiddag var vi på Sjømannskirka for å hilse på konfirmantene. Alltid stas med en gjeng med fjortisser! 😀 Men seriøst, de var utrolig hyggelige og søte og snille. Vi stekte først vafler, så spiste vi de (jeg var kanskje den mest grådigste… men nok om det), også så vi på film: Bruce Allmighty. Med andre ord, det har vært en veldig deilig mandagskveld 🙂

Det er rundt 10-11 norske flotte konfirmanter, så gleder oss til vi skal på tur. Nå i oktober skal vi på en helgetur til Denja tror jeg det het, cirka 5-6 timer nord for Fuengirola der jeg og Ane blant annet skal være nattevakter. Hihihi. Vi kommer jo til å bli så overtrøtte og fnisete at vi overgår fjortissene. Og til neste år (i mars) så skal konfirmantene til London der de møter andre norske konfirmanter som bor i Spania (Gran Canaria, Teneriffe osv), og tror du ikke jeg og Ane skal få være med dit også?! Oh YES!!!! LONDON BABY! 😀

Noe av opplegget er å se musikalen, Les Miserabel, historisk vandring, og jeg regner jo med det blir tid til litt shopping også… Top Shop og Oxford Street – Here we come.

Sjømannskirken og de som jobber der er bare helt utrolig. Anbefaler alle å reise innom dit om de er på solkysten her i Spania. Og de har seriøst verdens beste vafler. Og det er ikke rart med en halv kilo sukker og en kilo smør, og nei, jeg kødder ikke. For oppskriften står nemlig på hjemmesiden deres:

 

“Vafler med smak av sol?

12 egg

500g farin

3 ts bakepulver

3 ss vaniljesukker

1 kg marg/smør

3 l H-melk

2,5 kg hvetemel

Enjoy 😉

– Silje Bjørnstad –

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg