På plass i Spania

Da er jeg tilbake i Fuengirola og Spanias solkyst, klar for 3 nye måneder med skolesemester, og nå er det Sykdomslære vi skal lære om. Flyet gikk så altfor altfor tidlig, 06.45, men turen nedover gikk fint, jeg hadde en hel rad for meg selv og jeg sovna tilogmed i de 90 graders setene. Våkna opp med litt nakkesleng-følelse, men det gikk fort over.

Jeg har fått rom i første etasje dette semesteret, noe jeg ikke har noe imot, for da har jeg internett på rommet!! 😀 Selv om Spania-internettet fortsatt er ustabilt, så er internett-tilgang inne på sitt eget rom et STORT pluss. Også har jeg utsikt mot bassenget, og ikke ut mot jordet med 20 hester og et enslig esel som gnåler “IIIHHHH-HAAA” på innpust en gang i timen.

Mursteinssenga stod klar og ventet på meg, og selv om den er hard som f…., så tror jeg faktisk det hjelper mot mine stive ryggmuskler som kommer og går.

Jeg har fått pakka ut, hengt ting på plass, satt Toro-posene i skapet og tilogmed prøvd badekaret. Apropos Toro-poser, det var godt å ha med seg siden det visstnok er helligdag i Spania i dag og matbutikken er stengt. Og den hermetikkboksen med kidneybønner som jeg vurderte å kaste før jeg drog hjem i november viste seg å være gull verdt. Middagen i dag: Orientalsk Gryte fra sånn Toro-pose med kidneybønner, altså mer eller mindre ufrivillig så ble det vegetarian style. Men digg var det hvertfall.

Vesker, skjerf og solbriller er også funnet frem. Tok med meg en del hjem til jul så den hengeren er ikke sååå overfull nå. 😀 Men store muligheter for at den blir det i løpet av de neste 3 månedene..

 

Kjoler og olabukser er blitt hengt opp i skapet:

Topper og genser er blitt bretta pent og lagt inn i hyller:

Skoplass nr 1:

Skoplass nummer 2

Diverse hårartikler, kosmetikk og såpeting er på plass på badet:

Gleder meg veldig til skolestart på mandag og ikke minst til å se alle studentene igjen! Tror det blir et like bra semester som det forrige.

Det er forresten sol og blå himmel med noen skyer, og temperaturen er nok mellom 15-20 gode varmegrader i sola. Da jeg kom i dag lå det faktisk en del mennesker og solte seg ved bassenget. Værvarsel for de kommende dagene er jo heller ikke så ille:

Med andre ord, det var ikke så ille å rømme fra snøstorm, glatte veier og minusgrader! :p

– Silje Bjørnstad –

3 kommentarer
    1. Hehe, ja, det var ganske deilig å komme tilbake, og gleder meg sånn til å fortsette på studiet her i Spania 🙂 Kan jo høre med Atlantis om de trenger noen ernæringsfysiologer til å ta et par forelesninger i Spania? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg