Karma…

Planen for i dag var å gå på skolen og lese (helt frivillig på en lørdag(!)), deretter gå tur og så spise middag ute sammen med noen venner.

Og dagen begynte helt som en vanlig dag. Jeg står opp, dusjer, spiser frokost og er klar for å rusle til skolen med skolebøkene og mac`n i sekken. Men værgudene har tydeligvis bestemt at på de få skolefridagene vi stakkars studenter har, så lager de storm, bokstavelig talt. For her ute blåser det noe helt sinnsykt i dag! Uansett så kom jeg meg til skolen, hadde jo tross alt bestemt meg for å leke litt nerd (og selvfølgelig for å ha stabilt internett og facebook-chat…). Men da jeg gikk hjem igjen forstod jeg at den gåturen jeg hadde planlagt bare var å utsette når man omtrent går sidelengs hjemover for å ikke blåse over ende.

Så begynner karma…

For etter èn liten time hjemme så trenger den stakkars laptopen min mer strøm, og jeg begynner å lete etter laderen… Men neida, den er ikke her. Ergo, den ligger igjen på skolen! Det er liksom takken min for at jeg faktisk har vært på skolen allerede én gang i dag liksom (fortsatt på en LØRDAG!).

Og å overleve uten mac i flere timer her på hotellet er uaktuelt, så det var bare å hive på seg jakke, trosse nordpolen-vinden og tusle i vei. Jeg er sikker på at dette skjedde fordi jeg bestemte meg for å utsette den planlagte gåturen og fordi jeg har virkelig benyttet hver mulighet til å fortelle alle andre at jeg har ligget og solt meg flere dager her på balkongen for så skryte av det herlige solværet og de varme temperaturene jeg har hatt her i Spania.

Men jeg må jo bare se positivt på det, jeg fikk meg en liten gåtur ekstra allikevel, jeg fikk frisk luft og ikke minst muligheten til å skrive et mindre interessant blogginnlegg om dette slik at dere kan le dere ihjel av min unødvendige glemsomhet.

Nå skal jeg ta meg en varm dusj for å bli kvitt påbegynte frostskader i trynet, gåsehud og stive brystvorter.

– Silje Bjørnstad –

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg