Mine favorittfilmer (noen hvertfall)

Om du skulle trenge noen filmtips eller skal se noen dokumentarer for helga så anbefaler jeg disse fantastiske filmene:

Smala Susie (Svensk “gangsterkomedie”)

Kopps (Humor – svensk)
Farsan (Humor – svensk)

Fucking Åmål (Herlig klassisker!)
Hangover (Humor – amerikansk)
Max Manus
Kongen av Bastøy
Taken
(SINNSYK bra actiondrama film)

Delicatessen (En meget spesiell, men bra fransk film. Handler blant annet om en slakter som ikke er helt som han skal for å si det sånn, “svart komedie”.)


Frihetens regn (Amerikans dramafilm som flere ganger er kåret til en av tidenes beste filmer. Den handler om Andys liv i fengsel etter at han er uskyldig dømt for mordet på sin hustru og hennes elsker, og han må tilbringe flere år bak murene)

 

Smaken av hund (Oppsiktsvekkende dokumentar om meieri- og kjøttproduksjonen her i Norge fra 2006. Sterk og hyppig bruk av både visuelle og retoriske virkemidler. Filmen viser blant annet levende kyllinger som dras inn i en plukkemaskin.)

 

Fahrenheit 9/11
Bowling for Columbine
Sicko

Fantastiske dokumentarer, som muligens er bittelitt subjektive fremstilt av en amerikaner med en tanke for høy BMI, men ja, jeg er fan av Michael Moore!

God helg!

– Silje Bjørnstad –

 

2 kommentarer
    1. Jeg så Farsan i jula, hadde hørt at den skulle være veldig bra, så søstra mi lånte den fra en venninne. Jeg likte den ikke så veldig godt kan hende det er for at jeg ikke helt forsto humoren i den. Men den kunne kanskje vært veldig bra, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg