Barnevakt.



Denne helga er jeg barnevakt for de to herlige firbeinte familiemedlemmene. Jeg er nemlig hjemme hos mamma og pappa og passer på to nydelige gordon settere, ei på snart ni år og ei på cirka fire måneder. Madamen og sjefen selv er på tur til Amsterdam.  Og det å være hundepasser er seriøst ingen lukurativ jobb med korte arbeidsdager og fleksibel arbeidstid!!! De våkner jo altfor til på morgenen for så å vekke meg så altfor tidlig på morgenen.. Og de skal mates, luftes, gå tur med og lekes med bare for å nevne noe. Særlig hun på fire måneder må man passe ekstra godt på fordi hun skal undersøke alt mulig alle steder og smake og bite litt på sko, samtidig som hun er oppmerksomhetssyk og lekeglad som ingen andre. Men uansett så er hun da verdens nydeligste og kosete hunden! Hun SKAL oppi fanget og hun SKAL legge labbene sine rundt halsen din. 

 


Jeg klarer knapt å holde øya mine oppe og ja, jeg sitter i morgenkåpe. Har nettopp stått opp for å slippe ut denne vovsen. Også må jeg lage herlig frokostblanding med tørrfôr, vått valpefôr og et par kyllingkjøttboller. Digg..


Og nå nettopp fikk jeg virkelig en forståelse om hvorfor man faktisk må følge med på hva denne krabaten gjør HELE tiden. Skulle bare ut å se hva hun holdt på med.

Er litt vanskelig å se, men det er faktisk en fugl oppi.

Er jo ingen grunn for at de kalles fuglehunder.. Men å spise på døde fugler er uakseptabelt! ÆSJ!

Og her er da liksom “Uskyldig 1” og “Uskyldig 2″…  Ikke la deg lure av blikket deres.

God helg!!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg