Gidder du eller?…

Dette synet møtte meg midt i veien når jeg var ute på en joggetur i sted. Og jeg vet ikke helt hva man skal tro jeg.

 

Greit nok at det finnes utrolig mange late hundeeiere som ikke gidder å plukke opp etter bikkja si, men skal man liksom applaudere fordi eieren av den som har lagt denne avføringen på bakken har klart å putte det i en pose og knyttet igjen slik at man slipper synet av den aktuelle hundekabelen?

Nei, selvfølgelig ikke. Hvordan kan det være så vanskelig å faktisk ta med seg denne posen å kaste den i søpla i stedet for å sette den igjen midt i veien for alle forbipasserende?

Hva tror de da? At det finnes egne “har-som-jobb-å-plukke-opp-fylte-hundeposer-arbeidstakere”?

 

Nei, kom igjen a, skjerpings til alle hundeeiere. Det er ikke hjernekirurgi å kunne plukke opp etter dobesøket til hunden, knytte igjen og ta med posen med det aktuelle ekskrementet. Det kan jeg underskrive på – jeg har nemlig gjort det opptil flere ganger da jeg går tur med hundene.

Sist gang var i Slottsparken da jeg var hundepasser for mamma og pappa her i Oslo. Jeg roste den minste hunden for å drite i “hagen” til kong Harald og plukket fornøyd opp det hun hadde lagt fra seg og kastet det i nærmeste søppeldunk. (Kjipt for den rumeneren som rotet i den søppeldunken liksom…)

– Silje Bjørnstad – 

Sara og Lexie – verdens nydeligste. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg