Oppskrift: Coleslaw

Coleslaw kan oversettes med “kålsalat” og kan brukes varieres i det uendelige. Dette tilbehøret passer veldig godt til grillmat, biff/hamburger/pølser, på tapasbordet, kylling/kalkun etc. 

Rødkål-coleslaw – cirka 3-4 porsjoner

Ca 300 gram rødkål (evnt hvitkål)
1 dl creme fraiche
0.5 dl majones
1 ss sennep (Jeg brukte Idun Pølsesennep som har en veldig nøytral smak)
 

Riv eller skjær opp kålen i tynne, tynne strimler. Ha dette i en bolle og tilsett creme fraiche, majones og sennep. Bland godt sammen og vips så var den klar til servering. Oppbevares i kjøleskap.


Digger fargen!

Jeg hadde coleslaw som tilbehør til min bacon-hamburger i går sammen med salat. NAM! 🙂

Dette er en veeeeldig enkel og god oppskrift som du kan “krydre opp” selv ved å tilsette for eksempel revet gulrot, litt presset sitronsaft, ulike krydder, eple, eplesidereddik, salt/pepper og så videre. Enjoy!

I kveld er det LCHF-taco som står på menyen hvor jeg skal prøve meg på hjemmelagde lavkarbo-tacolefser og osteskjell! Det kan jo bli spennende. 

God onsdag!

– Silje Bjørntad – 

 

1 kommentar
    1. hei. jeg lurer på hvordan det er mulig å gå ned i vekt med lavkarbo-diett når en får i se såpass mye fett?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg