Da har jeg prøvd “Fast, fit & fabulous”

Jeg trener på Elixia og selv om jeg liker best å drive med egentrening, så kan det å delta på gruppetimer være gøy av og til. Men da skal det være effektive timer der jeg kjenner at pulsen faktisk stiger, kroppen jobber og jeg blir sliten. Det resultatet fikk jeg dessverre ikke i dag. 

I dag var det nemlig “VERDENSPREMIERE PÅ FAST, FIT & FABULOUS” på flere av Elixia-sentrene, og nye ting kan være spennende, men det tok ikke lang tid før jeg fant ut at denne timen ikke var helt for meg.

Beskrivelse av timen fra Elixia.no:

 

Timen varte 55 minutter og var delt opp med 10 minutters oppvarming og 15 minutter på hver av de tre delene: Fast, Fit & Fabolous.

Jeg er glad jeg trente 45 minutter styrke på egen hånd først for å si det sånn, da ble jeg i hvertfall varm…. For en halvtime uti denne gruppetimen ble jeg kald og begynte å fryse og det er virkelig ikke et godt tegn. Og tro meg, det har ingenting med at jeg ikke gir jernet da jeg skal, for det gjør jeg, men øvelsene i denne gruppetimen er virkelig noe av det minst effektive og merkelige jeg har vært borti. Å kalle en øvelse “knebøy” ved å stikke rompa si litt ut eller å ligge 5 minutter (!!!!) rett ned på bakken for “å kjenne at kroppen roer seg ned” er noe jeg kan gjøre selv hvis jeg er interessert i det. Jeg vil kjenne at jeg har brukt kroppen når jeg har vært på trening, ikke juble for “rosa girlpower”…  

Det fåtallet av “de bedre øvelsene” var blant annet spensthopp, løping-på-stedet-med-høye-knær, og “sittende-roing-med-vektskive”, men til gjengjeld var dette da kun “6×15 sekunders intervaller” eller “30 sekunder jobbing og 30 sekunders pause-opplegg”… Så ellers, not so much….

Altså, for all del, denne gruppetimen passer sikkert for mange, men jeg synes blant annet at det var altfor mange yoga-lignende-øvelser og for mye “velvære-mas og -du-er-så-bra-prat”. Jeg påpeker at dette er min mening og jeg sier ikke at alle vil ha samme oppfatning, men akkurat disse øvelsene i denne timen var ikke noe for meg 😉

Så sorry Elixia, her har dere virkelig bommet for min del. Jeg kommer til å være trofast med min egentrening og de mer effektive gruppetimene en gang i blant. For de med samme oppfatning og som trener på Elixia så vil jeg heller anbefale timene Cardio Energy, Cardio Express, X-Fit og Step Interval. 

Vi som var med på timen fikk forresten goodie-bags også og den var vel heller ikke så mye å skryte av. Men jeg skal helt klart kliste opp “You are fabulous”-klistremerket på speilet inne på badet. Så har jeg noe å glise av hver morgen jeg tusler inn dit med morratryne, sovesveis og mysende øyne.

Satser på at jeg blir litt mer fornøyd med “Boot Camp”-timen i morgen 😉

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg