Work it!

Selv om det er ganske så hektiske uker for tiden så er det så utrolig viktig for meg at jeg fortsatt får tatt noen treningsøkter, noe som går veldig fint. Det handler jo rett og slett om å prioritere tiden til det man selv merker gir energi og overskudd. Så i dag begynte jeg dagen med 1,5 time styrketrening inkludert 8repx5sett med knebøy. Og som jeg koooooste meg. :):):)

Dagens lunsj/tidlig middag: Speltlompepizza.

Jada, jeg vet det dukker opp bilder av disse ganske så hyppig, men det er så godt! Samtidig er det en genial måte på å bruke opp eventuelle rester samtidig som man får i seg så mange ulike matvarer. Denne gangen var speltlompene fylt opp med rester av gårsdagens karbonadedeig med tomatsaus, ananas, mais, paprika og ost. 

Også sper jeg på med “supergrønnsaken” brokkoli:

“Huh, kokte grønnsaker til pizza?” spør kanskje du.

“Ja, hvorfor ikke? Tilbehøret kan være med på løfte måltidet du spiser til å bli enda mer næringsrikt og sunt, så jeg ser ingen grunn til å la være”. 😉

 

Ha en god onsdag!:)

(Forresten, senere i dag blir det publisert en artikkel på Side2/Nettavisen der jeg og mine kollegaer har testet ut noen av høstens produktnyheter fra butikkene. Jeg legger ut link:) )

– Silje Bjørnstad –  

4 kommentarer
    1. Geriatriks: Hehe, ja, jeg dropper sko når jeg trener knebøy og markløft. Jeg føler jeg får bedre kontakt med underlaget og bedre tyngde på hælen som igjen gir bedre stabilitet i løftene og at man lettere opprettholder riktig posisjon. (og som forhåpentligvis gjør at man opprettholder riktig teknikk og unngår skader;) )

    2. Geriatriks: Dette vil varierere veldig med tanke på hvilke sko man bruker. Det finnes jo egne styrkeløftersko med oppbygd “hard” hæl. 🙂
      Når man trener slike øvelser der tyngdepunktet ligger på hælen og man for eksempel utfører øvelsene med joggesko med fulldemping samtidig som man skal presse seg opp igjen med vektstang kan dette gjøre deg mer ustabil og vaklende med beina på grunn av “myke” sko som gir deg mindre kontakt med bakken man står på.
      Det er selvfølgelig individuelt hva man selv liker best, personlige opplever jeg at jeg utfører disse øvelsene best uten sko.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg