Film: hip-thrust og markløft

God tirsdag! Denne skrotten var oppe 06.15 i dag tidlig og hittil i dag har jeg rukket og jobbet et par timer samt trent et par timer. Den beste tiden å trene på er definitivt formiddagen for min del – mindre folk, mindre “kø” på eventuelle vektstenger/apparater og generelt bare en kropp som er gira på å få kjørt seg litt. 
I dag ble det blant annet hip-thrust med 80kgX8repX3sett og mens jeg holdt på kom det en hyggelig nysgjerrigper forbi:
video:hipthrust80
“Intervjuet” fortsatte forresten etter jeg var ferdig med øvelsen også, så her er både litt underholdning og svar på noen spørsmål relatert til trening for flere som eventuelt måtte lure på det samme:
“Hvor mange ganger i uka trener du?”
– Tja, fem-seks kanskje..
“Hvor lenge har du trent?”
– Hmm, jeg har alltid vært glad i å trene, men når det gjelder styrketrening så begynte jeg vel å trene “ordentlig styrke” for cirka 1 år siden. Og nå er jeg hekta. Også blir det også noen gå- og joggeturer i løpet av uka.
– “Hvor ofte trener du mage?”
– Mage?! (Her begynte jeg å le en del..) Eh, nei, kanskje 1-2 ganger i uka og da blir det 1 “typisk” mageøvelse.  Jeg har aldri en treningsøkt hvor jeg kun har fokus på flere titalls ulike mageøvelser. Jeg konsentrerer meg hovedsaklig om baseøvelser… 
 
Og som jeg har nevnt tidligere, grunnen for at jeg filmer er for å sjekke teknikk og utførelse av øvelsen. Sånn som i hip-thrust-klippet så beveger benken på seg på de første repetisjonene fordi jeg ikke har nok fokus på å “stramme opp og være bestemt nok” i repetisjonene. Noe som jeg da ble mer bevisst på i neste sett 😉
Apropos 80-tallet og trening…. Her er et klipp med markløfttrening i helgen der det ble en økt på 80kgx5x5. ENDELIG føles det ut som at det kan løsne litt i markløft igjen, så får vi se når jeg klarer det etterlengtede tresifret målet om å løfte 100 kg. EN DAG!!! 😉
video:marklft80x5

Også har jeg skrevet en ny artikkel for Treningsforum.no

3 av 4 trener minst én gang i uka – Og det er flere kvinner enn menn som trener

Ha en sporty tirsdag! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg