Film: “Sett deg bare” & “Reis deg bare”

video:kneby50kgx6superset2

 

video:marklftsumo85kgx3

video:kneby60kgx3

 

 video:marklftsumo85kgx3

Whoohoooo!! Håper alle har en strålende torsdag. Selv har jeg skikkelig helgefølelse for jeg har fri resten av uka (eller, må ha litt hjemmekontor på lørdag, men det er jo bare kos), og i morgen reiser jeg til hjembygda og Finnskogen for å være hundepasser <3
I tillegg har jeg hatt en helt herlig treningsøkt der alt bare føltes så fint og lett ut. 

*Endorfinruuuuus*
Jeg er inne i syvende av totalt åtte uker med mengdetrening (lettere vekter og flere repetisjoner), og det virker som om kroppen min responderer veldig greit til det. Det er ikke et treningsprogram eller spesifikke treningsøvelsene som er magiske i seg selv, men poenget mitt er at variert trening og litt forandring av og til i alle fall virker bra for min del. I tillegg så er jo nok hvilke, kosthold og psykiske faktorer også med på å påvirke treningseffekten og ikke minst energinivå og motivasjon.
Uansett, det skal sies at jeg også er veldig klar for å begynne å løfte litt tyngre igjen nå! 😉
Dagens økt bestod av blant annet  knebøy med supersett der 1.sett var  60kgx3settx3rep (film nummer 2). Og deretter rett på 50kgx3settx6rep (film nummer 1):

Dagens markløft bestod av 77,5kgx5rep + 80kgx4 rep + 85kgx3settx3rep (film nummer 3). Merker at jeg har mer kontroll på teknikken nå sammenlignet med bare for noen få uker siden, men jeg er fullstendig klar over at jeg fortsatt har en del å jobbe. Uansett er det gøy og deilig med fremgang! 

I tillegg ble det hipthurst med 100kgx6repx3sett og good morning med 30kgx3settx6rep. 

Apropos mengdetrening og periodisering av treningsøkter – det var noe Anders Aukland også snakket mye om under gårsdagens pressefrokost i Grefsenkollen. 

Les hele saken her: – Jeg var veldig sliten og mye sjuk

– Silje Bjørnstad – 

(Grunnen til at filmene og teksten ligger i noe rotete rekkefølge skyldes en bug i blogg.no som gjør at videoene av og til klikker hvis de ikke ligger etter hverandre, så da måtte det bare bli sånn denne gangen.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg