Film: Knebøy..

God 2.pinsedag / kjøttfri mandag / fridag – hva du nå kaller denne herlige solfylte mandagen! 😀
For min del begynte det med “knebøy-mandag” og jeg er veldig fornøyd med dagens sett.
Det er tunge vekter og få repetisjoner i forhold til min 1RM, og det er deilig å kjenne og se at ting går fremover. 
Her er to av dagens sett. Først 70kgx2:
video:boy70kgx2
Og her 72,5kgx2, som forøvrig ble bedre utført enn det settet med 2x70kg ;p
video:boy725kgx2

For all del, jeg vet at teknikken er langt ifra perfekt, men den er likevel mye bedre nå sammenlignet med tidligere i forhold til tyngre vekter og få reps. Det har liksom tatt noen måneder og skjønne og kjenne hvilken startposisjon som er best for løftene (det samme gjelder for markløft for den saks skyld), og ikke minst forståelsen og følelsen av kontakt med de ulike muskelgruppene og inntak av luft ;p (noe som sikkert ser og høres helt merkelig ut på klippene, men det er en grunn for at  man står og gjesper etter så mye oksygen som mulig. “TRYKK!”) Også må jeg helt klart bli bedre til å unngå å “tippe fremover” på vei opp, mister mye trykk der…) Men, som sagt, i dag fokuserer jeg på det positive og hadde jeg tatt samme antall kilo og reps for 2-3 uker siden så hadde det ikke sett slik ut ;p

Ja, ellers så er det jo (egentlig) kjøttfri mandag i dag, men jeg hadde min kjøttfrie dag i går – mer matprat senere i kveld! 😉

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg