Trening-jobb-sjokolademousse

Hei og god KVELD!

Som vanlig har tiden bare flydd og dagen i dag startet med litt formiddags-frontbøy før jeg startet jobbdagen.

I dag har jeg blant annet vært på Høgskolen i Oslo og Akershus og hatt hjemmekontor og plutselig var klokka 19…

Nå MÅ jeg begynne på middagen. Fredrik har bursdag i dag og han ønsket seg biff, så da blir det biffmiddag på en tirsdag. Heeeeelt greit for min del 😉

Desserten er i alle fall klar:

Hjemmelaget sjokolademousse med biter av mørk sjokolade. 

Grunnoppskriften hentet jeg fra hjemmesidene til TINE og er som følger:

50 gram mørk sjokolade
1 ss melis
2 ss kaffe 
1 eggeplomme
1 dl kremfløte 
Grovhakket mørk sjokolade (kan sløyfes) 

Bryt opp sjokoladen i biter og smelt den i et vannbad. Når sjokoladen har smeltet tilsetter du melis, kaffe og eggeplomme. Rør kraftig til du får en glatt og fin krem. Avkjøl. Visp fløten til krem og bland forsiktig inn i den avkjølede sjokolademoussen. Tilsett grovhakkede biter av mørk sjokolade. La stå kaldt til servering. 

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg