Hjemmetrening og DEN følelsen <3

Oh JOY!!!!!

Dette har vært en så herlig dag. Etter ufrivillig hjemmedag i går så var jeg tilbake på Side2 i dag og i tillegg har jeg hatt min første treningsøkt siden lørdag (ja, greit, det er bare 3 dager, men for et treningsglad vesen er 3 dager det samme som en evighet). Det var virkelig ingen tung eller lang treningsøkt, men nok til å i alle fall kjenne at skulderen blir bedre og DEN følelsen slår alt annet akkurat nå. 

Det ble hjemmetrening i dag og på 60 minutter ble det 20×10 goblet squat (200 tilsammen ja…), 3×8 utfall med kroppsvekt (det var egentlig “tungt” nok etter 200 repetisjoner med goblet squat i tillegg til at kroppen ikke er helt klar for å bli totalt kjørt med ulike øvelser ennå), 4×8 roing i ringer (som kjentes veldig greit ut med tanke på skulderen 😀 ), 3×8 mageøvelse med ball, 3×8 legcurl på pilatesball og 2×1 minutt planke. I tillegg tok jeg 2×3 vanlige pushups for å sjekke ut skulderen og selv om jeg kjenner at jeg ikke skal pushe det for langt så var det i alle fall digg å kjenne at det er mulig å bruke arm og skulder igjen. Pushups var for eksempel helt uaktuelt for bare to dager siden. 


Og etter endorfinrusen og godfølelsen i kroppen blir man gladlaks:


Hjemmetrening kan også få deg til å svette og gi deg rødfarge i trynet… 😉

Jeg har slått meg til ro at jeg mest sannsynlig ikke kan kjøre på med dips med ekstra vekt, tung benkpress eller prøve å perse i pullups eller chins de kommende ukene, men det betyr på en måte ingenting akkurat nå. Nå er det å få ting, sener, senefester, triggerpunkter og bevegelighet helt 100 prosent som gjelder. 

– Silje Bjørnstad – 

(Beklager dårlig bildekvalitet på bildene, men det er skjermdump-bilder fra videoklipp tatt med telefonen, så da blir det sånn.)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg