Film: Mer mat = flere kilo = mer styrke = mer moro

KA-BOOM!!!
Ai, ai, ai, så deilig det var å trene i dag! 😀
Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å teste ut om jeg kunne forbedre 1 repetisjon maks på markløft, og under oppvarming kjentes det egentlig ganske håpløst ut. Alt var tungt og da jeg hadde tatt 115 kg så tenkte jeg bare: Nei, dette får jeg teste en annen gang. 
Men så satte jeg på godlåta “Juicy Wiggle” og fikk psyka meg opp til å bestemme meg for at 120 kg SKULLE opp fra gulvet i dag. 
Og med den tanken og innstillingen så klarte jeg det. Så viste det seg at jeg ikke hadde fått filma det fordi tlf ringte midt under innspilling, så da bestemte jeg meg for å prøve 122,5 kg – haha.
Og dæven, det gikk det også 😀
5 kg pers. Og nå veier jeg et par kilo mer enn forrige makstest, pluss at jeg trener litt annerledes – godt å se at mat+trening gir den styrken jeg er ute etter. 
video:1225kgmarklft

Så måtte jeg bare teste om jeg også fortsatt kunne ta 10 pullups på rappen med et par kg ekstra innabords. 

Det gikk det også, så vidt :p Digg følelse uansett.

video:10pullupsmai2015

Så ble det en slags pers i dips med ekstra vekt også – 9 repetisjoner med 11,25 kg 😀 Har aldri gjort det før. He he

 

video:9dipsx1125kg

Så da var dagen min loada greit opp med endorfinrus i alle fall. Utrolig digg å kjenne at de kiloene man går opp i vekt gir utslag på styrken. Ta for eksempel dipsen – jeg tok 6 reps med 10 kg i november og veide 55-56 kilo, nå tar jeg 10 reps med 10 kg og har selv økt 4-5 kilo i vekt. Noe muskelmasse må det jo ha blitt. 😉

Med andre ord, spis nok, restituer kroppen, tren smart – and repeat. 😉

Ha en strålende torsdag!

– Silje Bjørntad –  

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg