Følelsen av supertorsdag

Hei!

Dagen min begynte med å bli vekket av et par skrapende labber i trynet rundt kvart på åtte. Og det var ikke første gang det skjedde, for halv seks i morgen (eller natt som jeg kaller det), så fant Lexie ut at hun var gira på å stå opp og hun kom veltende oppå meg. He he, men da sa jeg klart ifra at DET var for tidlig :p

Men så stod vi opp ved 8-tiden og det har selvfølgelig blitt både gåtur og ballkasting. Det ble også en gåtur før frokost på meg på mølla, det er så deilig med tredemølle i huset!!

Så har det blitt intervaller i kveld pluss en liten økt med styrketrening midt på dagen i dag. I dag merker jeg at kroppen er sliten, men jeg trener de øvelsene jeg skal, bare med litt lettere vekter. 

I dag måtte jeg også bare teste styrken på markløft, det som jo er min favorittøvelse, men som jeg ikke har trent på 2-3 mnd (!!!) på grunn av konkurranse-treningsprogram. Det er liten tvil om at styrken har gått ned her, noe som jo ikke er rart når man selv har gått ned 9-10 kilo og at man ikke har prioritert øvelsen de siste månedene, så jeg får vel være fornøyd med at jeg fortsatt tar dobbel kroppsvekt:

 
BCxoUaVNgVP

105 kg @52,5 kg.

Ellers så har dagen gått til hjemmekontor med både masse mailbesvarelser som jeg ikke har fått gjort tidligere i uka, skriving av artikler og idemyldring. OG jeg har hatt besøk av en av mine beste venninner. <3 Så det har rett og slett vært en ganske så effektiv og digg dag. Noen ganger er det bare så utrolig deilig å komme seg vekk fra “storbyen”, og rett og slett være egositisk og prioritere seg selv og sine punkter på den berømte “to-do-lista”.

Jeg koser meg i alle fall hjemme alene med hund, hjemmekontor, skog og mark. 

– Silje Bjørnstad – 

4 kommentarer
    1. Supermenneske deluxe Silje!! 🙂 hvor ofte løper du intervaller? Og hvordan gjør du dette? Med hastighet/stigning og type intervall. Hvordan gjør du dette på romaskinen også? Så spennende å lese!

    2. Janne: Haha, supermenneske vet jeg nå ikke, men alt i alt var det i alle fall en supertorsdag 😉

      Intervallene varierer veldig avhengig av dagsformen for min del. Men generelt blir det intervaller på mølla med 1-1,5 minutt løp og 30 sek hvile der jeg løper med litt stigning fremfor å løpe veldig fort. Oppvarming og nedtrapping ligger på 5-10 minutter.
      Når det gjelder romaskin-intervaller så varirerer dette fra gang til gang også, men typiske økter er for eksempel 6 intervaller x 1,5 minutt med 1 min hvile, 500-2000-1000–500 meter med to min pause mellom “intervallene”, 6 intervaller på 1-2 minutter etterfulgt av 30 sek pause før man tar maks dips (Dette er det man gjør i konkurranse på Athletic Fitness). Tidligere har jeg for eksempel trent 1minx10 intervaller med 1 minutts pause og 2minx6intervaller med 1 minutts pause.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg