Min debut som ShapeUp-modell

De som trodde at det å være selvstendig næringsdrivende betyr å kunne sove lenge, jobbe et par timer og deretter “ta fri”  – tro om igjen. 

Nå er klokka 19:45 og nå har jeg satt meg ordentlig ned for første gang siden klokken 8 i dag morges. Og jeg har ikke begynt på dagens kontorarbeid ennå en gang! Haha, men timene flyr når man har det gøy, og det har absolutt vært en morsom og bra dag!!!

Dagens startet på Sterk Helse og Trening her i Oslo hvor det skulle tas bilder til 3 ulike treningsprogrammer for Shape Up: Balanseøvelser, kjerneøvelser i slynge og trening på romaskin.

Faktisk så var jeg selv en av to modeller til romaskin-programmet så i dag fikk jeg min debut som ShapeUp-modell. Med andre ord var jeg shoot-koordinator bak kamera og romaskin-fletteguri foran kamera. Supergøy! 

Deretter var planen å ta en kjapp treningsøkt, men alt jeg rakk var noen middels tunge sett med markløft før jeg så at klokka hadde blitt såpass mye at jeg måtte løpe til neste avtale. Jeg var vel hjemme i en time og fikk hivd i meg noe mat, før jeg måtte pile ned på Storo-senteret for å hente noe teknisk utstyr som er blitt bestilt og som skal brukes til et nytt prosjekt jeg er i gang med. (Og nei, jeg kan dessverre ikke avsløre det heeeeelt ennå).

I samme slengen møtte jeg “ShapeUp-kollega” Hanna. Vi er begge frilansere for bladet, og vi gikk en finfin skravletur langs Akerselva i ettermiddagsmørket – superkoselig og superdigg å både snakke om ting som vi begge brenner for samtidig som man får frisk luft. Perfekt tur-møte-date! 

Og plutselig var klokka halv åtte på før jeg kom meg hjem igjen og nå er det en haug med beskjeder og mailer som må besvares, litt regnskapsjobbings og et par artikler som skal finpusses før innsending. Med andre ord, en helt vanlig dag som frilanser – det er travelt, men effektivt, og ikke minst varierende og gøy! Jeg bare kjenner at jeg virkelig stortrives. Nå er det selvfølgelig slik at ingen dager er like, og selv om det er enkelte perioder som er travlere enn andre og noen jobbdager er lengre enn andre, så er det så klart også roligere tider hvor man kan ta litt mer langfri, sove lenge om morgenen og jobbe 8-timers-dager (eller mindre ;p ) som “alle andre” 😉

Uansett, jeg elsker jobbhverdagen min og jeg kan i alle fall skrive under at tiden flyr i godt selskap – og det er sånn jeg liker det! Jeg møter så mange flotte folk, ler utrolig mye og bare storkoser meg – jeg får jo tross alt jobbe med det jeg brenner for, nemlig trening, helse og kosthold der stikkordene er inspirasjon, matglede og treningsglede og ikke minst påfyll av kunnskap. 

 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg