Til deg som ønsker å stille i fitness

Atlas Fitnessteam er i gang med opptak av fitnessutøvere som ønsker å konkurrere i september 2017. Vi stiller strenge krav til at du er fri for doping og har en fysikk som er klar for scenen til høsten. Både jeg og teamleder Susanne Soydan er begge opptatte av å sette opp individuelle opplegg for at kunder skal nå sine mål på best mulig måte, med tett oppfølging og Atlas Fitnessteam er klubben for deg som ønsker en dopingfri reise mot scenen med fullt fokus på prestasjon og helse.

Det er viktig for meg og Susanne med kvalitet fremfor kvantitet, og det er derfor et begrenset antall med utøvere vi har plass og mulighet til å fylle opp i teamet, så det er lurt å være tidlig ute. 

Vil du vite mer om det å stille i fitness og drømmer om å selv stå på den scenen? Har du noen spørsmål, er nysgjerrig på tidligere referanser og resultater? Send oss en mail på [email protected]

Her er noen svar fra meg fra et tidligere intervju hvor jeg fikk spørsmål relatert til mine deltakelser i ulike fitnesskonkurranser i 2016. Jeg stilte i Sandefjord Open (3.plass), Oslo Grand Prix (3.plass), Norgesmesterskaper (2.plass) og Tyngre Classic i Sverige (6.plass).

Hva er dine tips til de som ønsker å stille i fitness?
– Enten man skal stille i athletic fitness eller en annen fitnessgren, så tror jeg det først og fremst er viktig å være 100 prosent sikker på at du stiller for din egen del, ikke fordi “alle andre gjør det”, eller for at “noen forventer det”. Det er tross alt du som skal gjøre jobben, både med trening, kosthold og posering, og det er så viktig at du finner ut hva som er motivasjonen din for å gjøre dette. Samtidig er det viktig at du har folk rundt deg som støtter deg, og at du også er bevisst på at du kan møte folk som ikke forstår, eller vil forstå, hvorfor du ønsker å stille i fitness. Fortell venner og bekjente at du de neste månedene kommer kanskje til å måtte prioritere annerledes når det gjelder sosiale sammenkomster, at du kommer til å ta med deg egen mat, kanskje må trene lørdag kveld i stedet for å dra på byen etc. Men ikke gjør det mer komplisert eller vanskeligere enn nødvendig. Man kan selvfølgelig fint jobbe, være sosial og leve som normalt selv om man er på konkurranseoppkjøring! Og i fitness tror jeg det er veldig viktig å være klar over at du blir bedømt på kropp og fysikk, og ikke som person, selv om du ikke skulle nå helt til topps så har det ingenting å gjøre med hvem du er! Man er like mye verdt uansett plassering. Bare det å stå på en scene etter flere måneders beinhard jobbing en stor seier i seg selv, og da er det lov til å være stolt uansett om du havner på første- eller sisteplass! Og for mange er en konkurranseoppkjøring i fitness et steg ut av komfortsone som blir til en positiv opplevelse med treningsglede, ny forståelse av kosthold og treningsteori, og ikke minst mestringsfølelse!

På spørsmål om hvor viktig jeg føler at kostholdet er i forhold til å nå målene mine, svarte jeg følgende: 
– Selvfølgelig har kostholdet mye å si i forbindelse med «å komme i form» når det gjelder fitness. Jeg spiser ikke så annerledes nå enn det jeg gjør til vanlig når det gjelder valg av matvarer, men jeg er selvfølgelig mer bevisst på fordeling av makronæringsstoffer og mengden mat nå enn utenom konkurranse. Og konkurranseoppkjøring eller ei, jeg er uansett opptatt av å spise nok, næringsrik mat.

Ta kontakt hvis du er interessert i å bli en del av Atlas Fitnessteam, har spørsmål om pris og oppfølging etc.

NM-pallen 2016.

Og NM-pallen 2016 seks måneder senere på Oslo Grand Prix (off-season for alle tre nå):

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg