Treningsøkten som gjorde meg støl i tre dager

22.07.2017 - 19:34 Ingen kommentarer

Tjohei!

Etter to uker med ferie og minimalt med "skikkelig styrketrening" (sett bort i fra X antall step-ups man har gjort når man har fartet rundt på toppturer), så var det både vondt og godt å starte på igjen med styrkeøkter som inkluderer mer enn en tursekk på ryggen og egen kroppsvekt. 

Ikke så overraskende så må jeg redusere litt på vektene nå i begynnelsen, noe som jeg tar med knusende ro (jeg gidder ikke å stresse når jeg vet jeg har masse tid til å komme inn i vante treningsrutiner og treningsvekter igjen i løpet av resten av sommeren, høsten OG vinteren ;) ), men det jeg derimot ikke er vant til er å bli så støl at jeg kan kjenne hver eneste lille muskelfiber i både rumpe, og på bakside og innside av lårene mine. Og nei, jeg klager ikke - det har jeg bare godt av og jeg synes egentlig det bare er digg, selv om det sikkert ser rart ut å møte ei som går både bredbeint og knapt klarer å bøye hofta for andre forbipasserende :p Anyway, en av øktene jeg gjorde som virkelig satte inn stølhetsfaktoren for full er som følger:
4 sett og 8 reps av (nesten) alt:
A1 Knebøy
A2 Good mornings med noe bredere enn skulderbreddes avstand mellom føttene
B1 1,5 reps Hipthrust
B2 Bulgarske splittknebøy
C1 Liggende leg curls
C2 Sumomarkløft kettlebell (12 reps)
D1 Kick backs i kabel (12 reps)
D2​ Sidekicks i kabel (12 reps)

Stikkordene er: Tren TUNGT, ikke ha for lange pauser mellom supersettene og sørg for å ha stor bevegelsesbane (gjør det skikkelig når du først skal trene, ikke gjør ting halveis ;p )

Så - enjoy :)

I dag var følgende økt slik:
4 sett og 6 reps av (nesten alt)
A Knebøy
B Markløft
C1 Hipthrust (10 reps)
C2 Good mornings droppsett (6 reps + 6 reps)
D Leg extensions (10 reps)
E1 Liggende leg curls
E2 Rygghev med vekt
F1 Sidekicks i kabel (12 reps)
F2 Crunch på pilatesball (12 reps)

To økter som i alle fall for meg virkelig aktiverer fremside og bakside lår, rumpemuskulatur, kjerne og stabiliseringsmuskler. (Så er det viktig å holde pusten for å skape buktrykk tydeligvis. LOL! )




- Silje Bjørnstad - 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits