hits

Effektiv kettlebelløkt på kun 25 min!

08.08.2017 - 17:13 Ingen kommentarer

Eller "Bjelleklang med Bjørnstad" som Susanne kalte det. ;p I dag var jeg nemlig en snartur til verdens beste Susanne i Asker som hadde invitert meg til utendørs både kettlebelløkt, "musikalinnspilling" og grillmat-lunsj.

Med to kettlebells på 12 kilo og en kettlebell på 18 kilo så økten vår sånn ut:
Oppvarming to runder:
A1) Inch worm
A2) Lengdehopp
(Vi trente ute i hagen og brukte dermed "hagelengden" til å bestemme antall reps og hopp)
+ en gjennomgang av øvelsene vi skulle trene i AMRAP-runden (As Many Round As Possible) før vi satte på timeren på 20 minutter.
Øvelsene i hoveddelen var som følger:
A Gående utfall med kettlebell i hver hånd
B 20 kettlebell swings
C 15 thrusters
D 12 high pull på hver arm
E 10 reps på hver arm - renegade row

Konseptet med AMRAP er enkelt og greit å gjennomføre så mange runder man kan på en viss tid - og vi gjorde det slik at vi kjørte annenhver gang på hver øvelse. Det vil si at når Susanne trente kettlebell swings, så hvilte jeg før jeg begynte med thrusters og så videre. Vi rakk å kjøre igjennom tre runder og fikk både puls og svettetryne av denne kjappe og effektive "quick fix"-runden. Digg!

I tillegg ble det spilling på piano i kombinasjon med sang - bare sjekk Susannes Instagraminnlegg her ;p

Nu er det PT-jobbings resten av kvelden - love it!
- Silje Bjørnstad -



 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar