hits

Bli med på "Motivated 2018"!

Hei helg og hei mai måned, snart i hvert fall! Hvor ble det av april liksom - de siste ukene har gått så fort! Endelig er våren her på ordentlig og jeg ser så fram til mai-dagene! Allerede første helgen i mai er det morsomme aktiviteter som står på planen. Fredag 4.mai klokken 17:00 gjester jeg Puls Treningssenter på Flisa hvor jeg skal være med på kickoff  i forbindelse med deres sommerkampanje "Motivated 2018".

Tema for årets kampanje er styrketrening og jeg er så heldig at jeg skal få lov til å holde både foredrag og treningsøkt relatert til nettopp dette. Send meg en mail på kontakt@siljebjornstad.no om du ønsker å være med - alle er velkomne!

Lørdag 5.mai tar jeg turen til Puls Kongsvinger hvor det også blir foredrag og treningsøkt - vi starter klokken 10:00. Det blir cirka 25-30 med foredrag og resten av tiden går med til å "jobbe på!" ;)

Sommerkampanje eller ei - styrketrening er noe vi alle har godt av og som gir oss så mange helsefordeler.

Se bare her:

Øker muskelstyrke, muskelmasse og energiforbruk

Gir mestringsfølelse og økt selvtillit

Reduserer risiko for å utvikle livsstilsykdommer

Forebygger benskjørhet

Forebygger brudd ved fall

Er viktig i rehabilitering etter sykdom og skade

Kroppen har større toleranse for uvant belastning og nye aktiviteter

Nyttig for personer som har angst og depresjon

Fordel ved vektreduksjon

Former kroppen og gir en atletisk fysikk

Øker prestasjonen hos idrettsutøvere

Husk også at styrketrening ikke nødvendigvis betyr at du MÅ trene med frivekter eller manualer. Flere synes det er skummelt å bevege seg inn i styrketreningsavdelingen på gymmet og/eller er redd for å "trene feil" og derfor så holder de seg unna, selv om de egentlig har lyst til å trene med vekter. Hvis du kan kjenne deg litt igjen i dette så husk at du fint kan trene styrke med både kroppsvektøvelser og i apparater. Det  å trene med personlig trener kan også være en god start inn i styrketreningsverden for mange.

Ha en sporty helg!

- Silje Bjørnstad -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Matbloggtoppen Matprat