hits

FERIETRENING - tips 3: Fullkroppsøkt med strikk (med video!)

Hei!
Da var jeg virkelig kommet inn i feriemodus og nå for tiden er jeg på en hytte i Folldal hvor det nytes lange morgener, turer i nydelig fjellandskap, masse digg mat, puslespill (har plutselig fått helt dilla) og treningsøkter uten stress.

Tips 3 i ferietreningsserien er altså trening med strikk (de lengre variantene, ikke minibands) og slike strikker får du tak i både på nett og i de fleste sportsforretninger. Strikker tar minimalt med plass i feriebagen og kan brukes hvor som helst, når som helst. I tillegg er det en billig treningsutstyr-investering. Selv bruker jeg strikker fra Klubben.no og når det gjelder trening med strikk så liker jeg best å bruke de tynneste variantene. (Jo tykkere strikken er jo mer motstand får du, men du skal jo kunne klare å dra i strikken og få til en god bevegelsesbane også ;) )

I dag gjorde jeg følgende fullkroppsøkt med 3 runder på hvert supersett med 1-2 minutters pause mellom settene:
A1) 10+10 sidesteg (sete)
A2) 10+10 enarms skulderpress (skulder og triceps)
B1) 15 stående roing nøytralt grep (rygg)
B2) 15 facepulls (øvre del av rygg og bakside skulder)
C1) 15 pull through (bein og sete)
C2) 15+15 utfall bakover (bein og sete)
C3) 20+20 sidespark (sete)
D1) 15 nedtrekk bredt grep (rygg og armer)
D2) 15 nedtrekk smalt grep (rygg og armer)
E1) 15 flyes (bryst, fremside skulder)
E2) 30+30 sekunder pallofpress (kjerne)

Det som står i parantes er muskelgruppene som du hovedsakelig trener i de ulike øvelsene.

Dette er jo bare et lite utvalg av mange øvelser man kan gjøre - husk at det er lov å være kreativ! God trenings!

- Silje Bjørnstad -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Matbloggtoppen Matprat