hits

FERIETRENING - tips 4: Kortstokk-trening

Er du gira på en kjapp treningsøkt uten å tenke på antall repetisjoner, sett eller "hva slags øvelse skal jeg gjøre nå?". Da bør du teste ut kortstokk-trening -- en genial måte for å få inn litt bevegelse i kroppen og svettedråper i panna hvor ting går av sæ sjæl!

Alt du trenger er en kortstokk, enkelt og greit ;) Og disse øktene passer perfekt nå i ferietider hvor man kanskje befinner seg på hytta eller lignende med begrenset tilgang til gym. Du trener med egen kroppsvekt og lar hvert symbol (hjerter, ruter, spar og kløver) representere ulike øvelser. Skriv dette ned på et ark ? for eksempel: spar = knebøy. Tallet på kortet symboliserer antall repetisjoner. Trekker du spar 8 utføres åtte repetisjoner med knebøy. Knekt representerer 11 repetisjoner, dame 12, konge 13, og ess 14. Fordel bunken utover med bildesiden ned. Trekk et kort og utfør den øvelsen symbolet sier, samt antall repetisjoner som tallet sier. Når man har trukket et kort og utført øvelsen, så går man rett på neste kort, og gjennomfører neste øvelse og antall repetisjoner. Fortsett til du/dere har vært igjennom alle de 52 kortene. Man kan også dele kortstokken i to og gjennomføre 26 kort.  

Her er de fire øvelsene jeg og venninnen min Hanne kjørte når vi var på hyttetur sist:

God (ferie)trenings! I morgen stikker jeg tilbake til hyttelivet igjen noen dager <3 Denne gangen med mamma, pappa og to firbeinte.

- Silje Bjørnstad -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Matbloggtoppen Matprat