Bloggfeberen herjer.

Bloggfeberen herjer uten tvil her i Fuengirola. Ser at stadig flere i klassen skaffer seg blogg og ikke minst markedsfører seg med Facebook (noe som jeg forsåvidt har gjort lenge :p ).

Foreløpig har jeg sett at Gøril, Carolina og Ane har skaffa seg “offentlig dagbok på nett”.

Sjekk ut deres sider her:

Gøril – villvilla.blogg.no
Carolina – calorina.blogg.no
Ane – anechristinas.blogg.no

Jeg har forresten blogget aktivt siden 2007, og jeg møter stadig på spørsmålet: “Hvorfor blogger du?” Dette har jeg skrevet om flere ganger, se det seneste innlegget om dette: KLIKK HER.

Det er også mange som spør om hvor mange lesere jeg har, og igjen så vil jeg bare presisere: kvalitet fremfor kvantitet. Heller at 10 personer synes det jeg skriver er underholdende, fremfor at 1000 stykker (og merkelig nok der 999 av de utgjør en gjennomsnittsalder på 13…) klikker seg inn på bloggen for å gi følgende kommentar: “Åh, så fin blogg, kommenter tilbake?!” Men for de som spør, jeg har tidligere sagt at antall lesere har blitt tresifret etter at jeg har flyttet til Fuengirola, og jeg har den siste tiden fått flere hyggelige tilbakemeldinger fra både privatpersoner og andre relevante fagpersoner (med fokus på ernæring) som gjør at jeg fortsetter med å blogge i den stilen jeg har gjort de siste årene. Dette betyr jo da litt personlig innhold, litt kosthold, oppskrifter, helse og underholdning der fellesnevneren er inspirasjon og å få folk til å smile eller føle nytte av det jeg skriver om.

Er du derimot interessert i statistikk så er jeg registert på blogglisten.no. Der ser man antall sidehenvisninger, antall lesere og gjennomsnittsbesøkende per dag.  Blogglisten er knyttet opp mot Nettavisen og Side2. (forøvrig verdens beste og morsomste arbeidsplass med verdens beste kollegaer. Regner selvfølgelig at sjef og redaktør Gaute-Braute leser min, så derfor må jeg så klart smiske litt, men jeg er bare ærlig.)

I tillegg så må jeg skrive ellers så blir jeg gæren. Jeg ELSKER å skrive, bare la fingrene gli over tastaturet enten det er å skrive meningsløse kjendisnyheter, bokanmeldelser, nyttige helseartikler eller private opplevelser som forhåpentligvis blir formidlet med en viss form for underholdningsverdi. Skriving for meg er som en hobby og en form for terapi – avkobling/mindre stress. Så jeg skjønner at bloggfeberen herjer og jeg skjønner hvorfor fenomenet fortsatt bare vokser og får stadig en større og viktigere plass i hverdagen, i samfunnsdebatten, i markedsføring og så videre. Det er en grunn for hvorfor jeg skrev bacheloroppgave om “Voe” og blogging for å si det sånn. Blogging fascinerer meg, og jeg blir stadig mer fascinert av makten de største bloggerne har. Men det er ikke bare makten og påvirkningen som jeg fascinerer meg, men også nettverket og muligheten til å knytte kontakter som er der. Her er det bare å ta i bruk det man har! 🙂

– Silje Bjørnstad –


Denne lille sølvgråboka her drar jeg med meg overalt i tilfelle jeg bare kommer på noe jeg har lyst til å skrive om. Som jeg har sagt tidligere, jeg lever på notatbøker, gule post-it-lapper og huskelapper på mobilen. 😀

6 kommentarer
    1. Nei, jeg synes jo det bare er helt fantastisk at flere finner blogging som en hobby og et underholdende tidsfordriv.
      Så da blir min oppsummering av hva man kan gjøre i Fuengirola følgende:
      Sole seg.(Men er avhengig av bra vær). Eller som nettopp vi kule gjør: blogge.

    2. Jeg sier bare MULTITASKING:
      Sleng deg på solsenga med laptop`n på fanget, skriv blogg eller ta quiz på Its Learning. Da får du sol, skrevet blogg OG være sånn noenlunde foreberedt til eksamen. Som du sier, null stress 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg