Dagens middag, og ikke for å skryte meeeeen…

… Jeg lager seriøst verdens beste vegetar-risotto!!! Og verdens beste risotto lages helt uten risottoris, hvitivin eller parmesan som man ofte får på restauranter og sånn! Nydelig!

Nå er ikke jeg glad i verken hvitvin eller parmesan, så det er ikke i oppskriften.

Hemmeligheten er hvitløk og det å ta seg god tid når risottoen lages slik at smakene får smakt seg og at risen får  sånn “seig/klebrig” risotto-utseende. 🙂

 

Så i dag ble det middag med kun FEM ingredienser, men så utrolig mye og deilig smak.

 

(MOBILKAMERA… Og det her var bare porsjon nummer èn…)

Risotto med hvitløk, gulrot og mais, samt kokt brokkoli ved siden av. HERLIG!!! (og selvfølgelig fersk gressløk på toppen, jeg har fått helt dilla og har gressløk på ALT for tiden.

Ferske krydderplanter og urter smaker så mye bedre enn krydderglassene, og det er jo ikke dyrt heller, så det anbefaler jeg absolutt å prøve.

Oppskriften har jeg lagt ut tidligere, klikk her!

– Silje Bjørnstad –

 

SÅ SYNES JEG ALLE KAN LESE DENNE ARTIKKELEN JEG SKREV FORRIGE UKE TIL Å BLI INSPIRERT TIL Å MØTE HØSTEN MED ET SUNT KJØKKEN MED HERLIGE INGREDIENSER I KJØLESKAPET OG ELLERS I SKAPENE.  🙂

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg