Mobilblogg: verdens beste (og enkleste) pizza

Ja, jeg vet jeg har mast om denne pizzaen her før, men den er seriøst så sinnsykt god samtidig som det er en skikkelig næringsrik godbit i “high-protein-low-carb”-style. 😉

Så her kommer oppskriften på denne digge pizzabunnen nok en gang.

Pizzapunn:
1 dl revet ost
2 egg
1 ts salt
1 ts fiberhusk
1 ss toppet mandelmel
1/2 ts bakepulver
ca 0,5-0,7 dl vann 
Oregano

Rør alt sammen, ha i vann tilslutt for passe tykkelse (ikke sikkert du har bruk for alt) og ikke glem oreganokrydderet 😉 Helles over på bakepapir og stekes på 180 grader i 20 min. Ha på fyllet, og stek i 10 minutter til på 250 grader. (Denne holder til 1 stk sulten person, jeg har ikke noe problem med å spise en slik porsjon alene hvertfall… 😉 )

Fyllet er selvfølgelig valgfritt, men personlig anbefaler jeg pizzasaus, karbonadedeig/kokt skinke/kyllingfilet, rødløk, paprika og ost, og denne gangen ble det fifty-fifty med karbonadedeig og kokt skinke:

Det beste er at du blir sånn ordentlg godmett uten at magen står rett ut og bare rumler resten av kvelden. 

Enjoy 😉

– Silje Bjørnstad – 


FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg