Sjokoladepålegg

 

Whoho, mandag – noe som betyr starten på en ny (og forhåpentligvis spennende og herlig) uke. DET er en ganske deilig tanke det. 😀

Jeg har nettopp kommet hjem fra en kort treningsøkt og har hivd i meg et lite “restitusjonsmåltid” bestående av speltlomper med  H E R L I G sjokoladepålegg:

Sjokoladepålegg lager jeg enkelt og greit med å blande sjokoladeprotein sammen med en skvett melk og blander godt sammen. 

Når det gjelder proteinpulver med sjokoladesmak bruker jeg MyoProtein Mocca – både som proteinshake, i bakst og til sunne, proteinrike godbiter. 

Jeg forstår at mange kan rynke på nesa når de ser at jeg bruker proteinpulver samtidig som jeg er ernæringsfysiolog, men som jeg skriver i dette innlegget:

“Ikke drikk proteinshakes bare fordi  “alle andre gjør det” og uten å tenke noe mer over hvorfor man selv gjør dette. Og bare for å være tydelig så sier jeg ikke at det er noe galt med å bruke proteinpulver nå, for slike type produkter kan være gull verdt fordi som vet hvorfor de bruker dette og ikke bare fordi eventuelt måtte “se kult ut”: for eksempel så er proteinpulver noe som kan være med på å øke inntaket av protein eller for å gå opp i vekt for de som sliter med å få i seg nok protein og energi gjennom maten, eller så kan en proteinshake kan være en grei erstatning til et måltid om man ønsker å gå ned i vekt da protein virker mettende. Det kan også være en grei erstatning hvis man er på farten og ikke har tid til å lage seg et ordentlig måltid osv. Poenget mitt er altså: Vit hvorfor du spiser som du gjør og la ditt kosthold være slik at det fungerer optimalt for deg og din kropp. Igjen vil jeg få frem følgende: Hver person må finne ut hva som fungerer for seg og sin livsstil. Spis sunt, spis godt, spis med god samvittighet.”

Og bare for å ha det klart, proteinpulver vil for min del aldri erstatte naturlige råvarer med høykvalitetsprotein slik som egg, melk, kjøtt, fisk og fjærkre, men det er et godt alternativ og supplement til meg i en hektisk hverdag som ofte innebærer en god del fysisk aktivitet og dermed “lettvinne-og-på-farten”-løsninger. 

Jeg anbefaler å lese mer om dette i følgende blogginnlegg: Den nye “kostholdstrenden”? Protein – protein – protein

Men nå må jeg løpe videre. Først skal jeg på besøk til ei venninne som nettopp har fått bebis, og etterpå er det jobbings i forbindelse med Oslo Fashion Weekend.

Med andre ord, uka starter veldig bra! 😉

Ha en flott mandag! 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg