Om meg av meg

Hei og god søndag!

Som jeg nevnte tidligere denne uka er bloggen nå knyttet opp til Side2 og ligger dermed som en egen boks under Side2.no/trening. 

Derfor tenkte jeg å skrive litt mer om hvem jeg er, hva jeg jobber med og hva jeg ellers bruker tiden min på – slik at nye lesere (og gamle) får en oppdatering og et lite innblikk i hvem jeg er. 

Jeg er 26 år gammel og arbeider som journalist og ernæringsfysiolog. 
Utdannelse: Bachelorgrad i medier og kommunikasjon + bachelorgrad i ernæringsfag/ernæringsfysiologi.

Siden 2010 har jeg arbeidet som journalist i Mediehuset Nettavisen og da i redaksjonen Side2 (www.side2.no). Nå kombinerer jeg denne jobben med å være selvstendig næringsdrivende og har dermed hjemmekontor et par dager i uka hvor jeg både jobber med ernæring, kommunikasjon og freelancearbeid. I tillegg til å skrive for Side2.no skriver jeg også for blant annet Treningsforum.no, bedretrent.no og DetNye ShapeUp.

Jeg bor i Oslo sammen med min herlige kjæreste og samboer Fredrik. Han er utdannet og arbeider som personlig trener og han har også bachelorgrad i ernæringsfag/ernæringsfysiologi. Nå for tiden er vi midt inne i et flyttekaos uten like da vi 1.juli flytter til vår egen leilighet. 😀

Kosthold
Når det gjelder jobben som ernæringsfysiolog og mitt forhold til kosthold generelt pleier jeg å påpeke at det ikke finnes noe fasitsvar på hva som er “det riktige kostholdet” som gjelder for alle. Vi er alle ulike, har forskjellige kropper og ernæringsbehov, liker forskjellig mat, noen har matallergier/intoleranse og så videre. Derfor er jeg opptatt av å møte hvert menneske og hjelpe de utifra deres mål, ønsker og behov til å finne et næringsrikt kosthold som man selv kan leve med – altså at kost og ernæring ikke skal bli noe som skal føles belastende, men som er en naturlig del av sin livsstil.

Selv liker jeg å spise mat som gir kroppen de næringsstoffene den trenger og mat som jeg merker jeg fungerer best med, samtidig som jeg opplever matglede og ikke minst god smak. Naturlige råvarer er en stor del av mitt kosthold, samt nysgjerrigheten og iveren etter å prøve nye oppskrifter og skape næringsrike, smakfulle måltider. Derfor er det varierende mattips og oppskrifter på denne bloggen, alt i fra hjemmelaget pizza med havremelsbunn til proteinrike, sukkerfrie sjokoladekarameller og kjøttfrie mandager.

Fysisk aktivitet
Når det gjelder trening så er det hovedsaklig styrketrening og da baseøvelser som er i fokus. Markløft, knebøy, benkpress, chinup/pullups og dips er eksempler på noen øvelser jeg trener hver uke. Jeg setter opp ulike delmål for året, men hovedmålet er alltid å bli bedre på teknikk og selvfølgelig å øke styrken. Ellers så elsker jeg også å gå tur i skog og mark, besøke nye fjelltopper og nyte stillheten og synet av vår vakre natur.

Reise er også noe jeg prioriterer når jeg har fritid og ferie. Jeg elsker å oppleve nye steder og kulturer, og har stadig en lang liste over hvilke land jeg ønsker å besøke. Tidligere har jeg vært på jorda-rundt-reise, USA-tur, rundreise i Asia og ellers besøkt flere av Europas kjente hovedsteder og byer. Da jeg studerte ernæringsfysiologi bodde jeg også 7 måneder i Spania der jeg tok medisin grunnfag.  



Hvorfor blogger du?
 

Jeg har blogget siden 2007 og for det første så elsker jeg å skrive. For det andre så er en blogg en fantastisk mulighet til å inspirere, dele, formidle og fortelle om ulike temaer med et mer personlig preg. En blogg og måten man formidler på kan si så mye mer om personen enn bare det som uttrykkes gjennom tekst og bilder, og på en måte blir det en slags person-CV som oppdateres kontinuerlig. 
LES MER OM MINE TANKER RUNDT DET Å BLOGGE I TIDLIGERE INNLEGG HER 

Jeg er også på Instagram: siljebjornstad87

Tja, nå har jeg bretta ut ganske mye i et blogginnlegg som  egentlig ble mer som en kontaktannonse parret sammen med en jobbsøknad. Ja, forresten, HUMOR og SELVIRONI er to viktige momenter i mitt liv.  😉

Men ellers er det bare å spørre i kommentarfeltet hvis det er noen som lurer på noe, eller så kan man også sende en mail til:

[email protected]
eller
[email protected]

– Silje Bjørnstad –  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg