Oppsummering av året 2014

Hei og god romjul, skriver jeg siden jeg knapt vet hvilken dag og dato det er. *Juleferiemodus* <3

Blogg for meg er både en hobby, en formidlingskanal og et samlingssted for opplevelser og minner, og på tampen av året er det alltid så fint å mimre litt og se tilbake alt man har gjort og opplevd i løpet av ett år. 

Så her kommer en oppsummering av 2014 med noen av mine høydepunkter:

Kjøp av egen leilighet
I løpet av en fredag i mai havnet jeg og Fredrik på “visning-og-bud-runde” av en 3romsleilighet i Oslo, og noen timer senere samme dag så var vi blitt leilighetseiere (og gjeldsslaver 4ever…)! 😀 I juli flyttet vi inn og begge stortrives med både leilighet, beliggenhet og nabolag. ER SÅ FORNØYD! 😀 Og følelsen av å EIE fremfor å LEIE er ganske digg den også 😉

Dette pakkekaoset ble flyttet til…

…denne herlige leiligheten:

Langweekend i Praha

1.juli flyttet vi inn i ny leilighet, 4.juli reiste vi til Praha. Med andre ord så var det litt av et flyttekaos vi forlot (og kom tilbake til), men samtidig var det så utrolig deilig å komme seg litt unna pappesker og flyttemas noen dager. Og Praha leverte! Shopping, masse deilig mat (blant annet kobebiff <3 ), avslapning, trening, og kjærestekos i denne Tsjekkiske hovedstaden kan absolutt anbefales.

Les også mine tips her: Miniguide til Praha 


Jobbtur til London og Graham Norton Show
I februar reiste jeg til London i forbindelse med jobb der jeg fikk lov til å være med på innspillingen av Graham Norton Show og fy søren hvor gøy det var å se det live! Gjestene denne gangen var Matt Damon, Bill Murray og Hugh Bonneville. 

Trening
Fysisk aktivtet er en stor del av meg og min hverdag, noe som også er med på å berike livet mitt med mestringsfølelse, personlige rekorder innen ulike styrkeøvelser og ikke minst TRENINGSGLEDE. Når jeg trener har jeg min “egentid” og jeg havner liksom i min egen lille boble når jeg er på trening. Jeg får ny energi, både fysisk og psykisk, og det har vært mange herlige og viktige endorfin-rus-opplevelser i løpet av året som har gått. Noen av høydepunktene fra 2014 er mitt første tresifra markløft-løft: i februar løfta jeg endelig 100 kilo i markløft – det var en VELDIG deilig følelse. Og siden den gang har det blitt mange flere tresifra markløft-løft 😀 
Ett annet høydepunkt var når jeg klarte 15 chins – noe jeg klarte i mars. Litt vinglete, men haka var over og armene utstrakt 15 ganger 😀 Siden den gang har både teknikk og chins-styrke blitt bedre og mer “stabilt”, med mer fokus på kvalitet fremfor kvantitet 😉 Ellers så har jeg generelt blitt sterkere og fått bedre forståelse og respekt for både teknikk, fremgang, progresjon, restitusjon og viktigheten av å spise nok mat. Man blir aldri ferdig utlært 😉

Påskeferie
I år ble det påskeferie sammen med Fredrik og vi rakk å ta en tur både til Trysil og Trondheim. Det var så deilig å komme seg til påskefjellet i Trysil, nyte påskesola og gå på ski helt fri fra byliv og jobb. I Trondheim ble det også bare kos og hygge med familie, god mat og trening. 

Tunisia-reise
I mai ble det en etterlengtet ferietur til varmere strøk, nærmere bestemt Tunisia. Vi bodde på 5stjerners-hotell med All Inclusive like ved stranda og hadde noen herlige feriedager i dette Afrika-landet. 


 

Sommer
Årets sommer var helt fantastisk med tanke på vær, sol og badetemperaturer. Dessverre så jobbet jeg i de fineste solskinnsukene, men da jeg hadde fri benyttet jeg i alle fall anledningen til å både bade, sole meg og grille.

Det ble en tur til Matstreif-festivalen på Aker Brygge også:

Så ble det også 1,5 ukes sommerferie i august der det ble både hyttehelg med venninnegjengen på Finnskogen og noen flotte hyttedager og fjellturer i Folldal med Fredrik og et vennepar. Ett av høydepunktene var fjellturen i Rondane der vi i løpet av 1 dag gikk 11 timer i fjellet og besøkte 4 fjelltopper.

Jobblivet som journalist og selvstendig næringsdrivende
I løpet av året som har gått har jeg kombinert det å være journalist i Side2.no med å være selvstendig næringsdrivende. Begge disse jobbene gir meg så utrolig mange muligheter og opplevelser som jeg virkelig er takknemlig for. Jeg treffer så utrolig mange fantastiske og flotte mennesker, både gjennom intervju og jobbsamarbeid, jeg får reise på seminarer, holde foredrag, teste ulike treningsformer og gruppetimer, smake på nye produkter, reise og generelt stadig få påfyll av kunnskap, inspirasjon og motivasjon både når det gjelder helse, trening, kosthold og det å formidler og informere. Mine hovedsamarbeid i løpet av året som har gått involverer blant annet magasinet Shape Up, Treningsforum.no, Bedretrent.no, Norsk Forening for Ernæringsfysiologer, Høgskolen i Oslo og Akershus og Fylkeskommunen i Møre og Romsdal.

Jeg og PT Morgan Moen demonstrerer par-øvelser man kan gjøre med en venn utendørs:

I butikken for å shoppe mat til mattest:

Hjemmekontor:

Sånn så jeg ut etter å ha testa Bikram Yoga i 90 minutter i 40 varmegrader:

På jobbreise for å dekke Masterchef i København:

Test av vektløfting med PT Tomas Fjeldberg:

Shoot for Shape Up:

Foredrag på høstseminaret til Norsk Forening for Ernæringsfysiologer:

Tester Tuftepark-trening med Lasse Tufte:

Og dette var jo egentlig bare en brøkdel av alt man har vært med på i 2014! For et begivenhetsrikt og flott år det har vært, og jeg er klar for 2015 som starter med nyttårsfeiring og tur til Berlin! 😀

<3

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg