Hva er forskjellen på kesam og cottage cheese, og rømme og creme fraiche?

Hei og god onsdag!

Ett av mine mest populære blogginnlegg er hva som er forskjell på rømme, creme fraiche og kesam, hvor jeg lister opp en kjapp oversikt med beskrivelse på ulike meieriprodukter og bruksområder. Kremfløte, lett dessertfløte, matfløte, rømme, creme fraiche, cottage cheese og kesam er de produktene som blir nevnt i dette innlegget. 

I løpet av den siste uka har jeg også skrevet to artikler for Side2.no med litt mer utfyllende informasjon om forskjellene på kesam og cottage cheese og hva som er “sunnest“, samt forskjellene på rømme og creme fraiche. 

 

For eksempel så er det kanskje ikke så mange som vet at rømme og creme fraiche kan piskes til en syrlig, frisk krem? Det var i alle fall nytt for min del! 🙂 Og jeg har heller aldri tenkt over at alle disse meieriproduktene kan også fryses til bruk senere.

Så les gjerne disse artiklene hvor ernæringsrådgiver i Melk.no, Terese Glemminge Arnesen, deler produktkunnskap og kommer med tips. 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg