Mandagstrening og ovnsbakt paprika

Hei mandag!

Dagene bare flyr avgårde her, men litt treningssnakk og matprat må jeg jo klare å få til:)

Dagens treningsøkt var superdigg og jeg kjente det allerede før jeg gikk inn døra til treningssenteret at i dag kommer ALT til å sitte i hodet. Kroppen var nemlig rimelig herpa etter supersett-pumpe-økt i går, altså, jeg har aldri vært så støl i øvre del av ryggen og skuldre (!) som jeg var i dag. He he. Så da passet det jo fint at markløft (fra kloss) og knebøy (med stopp i bunn) var noen av øvelsene på programmet. (Selv om det var vondt nok å ha stanga plassert der den skal være under knebøy ;p)

 

Men det jeg er mest fornøyd med er å ta 5×5 med 12,5 kilo ekstra i chins. Jeg har økt med 1,25 kilo hver uke den siste måneden nå, i tillegg til at jeg selv har økt litt i vekt, så det er fint å kjenne at det i alle fall blir noe styrke av all den maten man har i seg (pluss trening da så klart;) ).

Ellers så ble dagens middag ovnsbakt paprika med karbonadedeig, rødløk, mais og ketchup blandet sammen med tomatpuré.

Så har jeg også fått dilla på søtpotet-chips og her kan du lese oppskrift til crispy søtpotet-fries.

Ovnsbakt paprika har jeg også laget flere ganger og skrevet om på bloggen – fremgangsmåte her og her (kjøttfri versjon).

Denne uka blir nokså hektisk (som vanlig), hehe. Timeplanen begynner å fylle seg opp allerede, men søndag er planen å ta med seg hjemmekontoret og reise hjem til Finnskogen og Lexie. Jeg synes det alltid er digg å reise til landsbygda, men nå på sommeren er det ekstra stas fordi det er så deilig å gå turer i skog og mark, i tillegg til at jeg elsker å fiske – og da kan jeg bare rusle ned til elva i skogen bak huset vårt. DET er kanskje noe av det beste jeg kan gjøre faktisk – gå turer i skogen med Lexie og å stå å fiske. Egentlig er jeg en ganske utålmodig sjel, men når det gjelder å fiske så kan jeg stå rett opp og ned med fiskestanga i hånda i flere timer. Det trenger ikke å nappe en gang, det bare er noe helt magisk deilig med stillheten, alenefølelsen og naturen. 

​Helt perfekt. 😀

Ha en herlig mandag!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg