ENDELIG kan jeg fortelle om dette

Gooooood torsdag!

Fin og tabloid overskrift ikke sant? Men den er bare veldig ærlig, for det jeg nå skal fortelle om har jeg hatt så lyst til å rope ut lenge! Høsten 2016 gikk jeg fra å jobbe femti prosent som selvstendig næringsdrivende og femti prosent som fast journalist i Side2/Nettavisen til å satse 100 prosent på meg selv og mitt eget foretak. Les mer i dette innlegget: Jeg har sagt opp jobben min

En av de jobbprosjektene jeg virkelig ville satse på var å skrive bok sammen med verdens beste jobbkollega, treningspartner og venninne Susanne Soydan. Bokidéen startet allerede på våren og i løpet av sommeren hadde vi skrevet ferdig et par kapitler som vi ønsket å sende til et forlag for å høre responsen. Etter sommeren fikk vi beskjed om å levere resten av bokmanuset og i løpet av høsten har vi begge jobbet med å skrive bok for å bli ferdig før jul. Og nå er det blitt bestemt at det faktisk blir bokutgivelse av vårt lille bokprosjekt som har vært vår felles jobb-baby de siste månedene!!! Hvor kult er ikke det?! I januar 2018 skal boken være ferdig og selv om vi ikke ønsker å avsløre for mye så handler det om smart trening og kosthold (kanskje ikke så overraskende for de som kjenner til oss, hehe) – egentlig litt sånn “back to basis og det som faktisk fungerer” fremfor å hoppe på ulike trenddietter for hver gang en ny måned starter. Det trenger ikke å være så komplisert og denne boken er en bok vi selv skulle ønske at vi hadde når vi begynte å interessere oss for styrketrening og ernæring. Uansett, dette er virkelig en drøm som går i oppfyllelse for meg. Jeg husker at jeg som liten en gang sa til mamma og papppa at jeg skal gi ut min egen bok, og nå skal det skje. Jeg har jo faktisk gitt ut en bok tidligere i forbindelse med et ernæringsprosjekt i samarbeid med Møre og Romsdal Fylkeskommune, men den boken er forbeholdt til videregående skoler i det fylket. Så det blir jo litt annerledes nå.

Altså, det siste halvåret har seriøst vært helt sykt for meg når det gjelder jobb og det blir bare bedre og bedre. Og det siste året har også vært helt fantastisk. Jeg ble kjent med Susanne for 1,5 år siden i forbindelse med at jeg skulle stille i athletic fitness.

Siden den gang har vi hatt utallige treningsøkter og gode samtaler sammen, vi har konkurrert sammen i fitnesskonkurranser i Sandefjord, Oslo, NM og i Stockholm. Vi har stått på pallen sammen, vi har vært på shoots sammen. Vi har vært på charterferie/jobbtur sammen til Gran Canaria. Vi har gått turer sammen og snakket løst om alt og ingenting. Vi er kollegaer i BedreTrent.no hvor vi blant annet lager Podcast sammen. Og nå jobber vi sammen som forfattere og har en felles jobb-baby.

Det å følge magefølelsen og å virkelig satse på meg selv og mine valg er et av de beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt. Jeg er virkelig så takknemlig for alt jeg opplever og får være med på, og jeg gleder meg sånn til alt som venter.

Følg oss gjerne på instagram:
@silje_bjornstad
@susannesoydan

– Silje Bjørnstad –

6 kommentarer

Siste innlegg